מיסוי בין לאומי

זמן קריאה: 2 דקות
מס בין לאומי

תכנון מס בינלאומי של העסק, הוא אתגר מרכזי לחברות שעושות עסקים במספר מדינות. כדי להימנע ממלכודות, כמו כפל מס בינלאומי – תשלום מיסים על אותה הכנסה בשתי מדינות שונות – חשוב לתכנן היטב את האסטרטגיה שלכם. התכנון חיוני גם לשמירה על חוקי המס בכול מדינה בה אתם פועלים, כאשר אלה משתנים תדיר, ובנוסף, יותר ויותר מדינות דורשות רישום אלקטרוני דיגיטלי.

למעשה, עניינים הקשורים לעסקים בינלאומיים דורשים הבנה בסיסית של סוגיות מיסוי בין לאומי המתעוררות בעת עשיית עסקים עם מדינות זרות. ללא ידע ברור הנוגע להשלכות המס של פעילויות מסוימות, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם כפל מס, כלומר דרישות לתשלומי מיסים רבים הן בארץ והן בחו״ל.

כדי להבין במה מדובר, הנה חלק מהמידע הרלוונטי לצוות המיסוי המטפל במס הבינלאומי בעסק, שפורסם בסוף 2021

  1. להכין את החברה שלכם לשינויים רגולטוריים בינלאומיים

שינויים מתמשכים בחוקי המס והרגולציות הבינלאומיים מספקים לצוות המס הגלובלי אתגרים חדשים בעת תכנון המס. שינויים רגולטוריים שחשוב להכיר, מתבטאים ביוזמה של ה-OECD, הנקראת: BEPS (Base Erosion and Profit Shifting), היוצרת מדיניות מיסוי בכלכלה הדיגיטלית ומציגה מס מינימום עולמי.

  1. להתעדכן בכול כללי ה-BEPS החדשים

כללי ה-BEPS, שנקבעו על ידי ה-OECD, כוללים 15 פעולות שדורשים מצוותי המס המטפלים בעסקים בינלאומיים, להקדים ולפעול. פעולות אלה מציידות את הממשלות בכללים ובמכשירים מקומיים ובינלאומיים, לצורך טיפול בהימנעות ממס ומבטיחות שהרווחים ממוסים במקום שבו מתבצעות הפעילויות הכלכליות המייצרות את הרווחים ובמקום שבו נוצר ערך.

כיוון שמיסים הם בלתי נמנעים, האסטרטגיה הטובה ביותר היא לנתח את הסיכונים של העסק שלכם סביב התקנות המעודכנות, ולהכין את עצמכם לשקיפות מוחלטת. ניתוח זה יעזור לכם לפתח תוכנית אסטרטגית ותבטיח שבידיכם המערכות והכלים הנכונים כדי להפוך את התהליכי לאוטומטיים, ולקבל את הבהירות הדרושה כדי לנווט בתקנות המתפתחות והמתחדשות.

  1. לבצע תכנון ׳מה אם׳ לכל נושא הקנסות והעמלות

להחלטות עסקיות עשויות להיות השלכות שאתם כלל לא צופים, במיוחד כאשר אתם פוגשים את העולם המורכב והמשתנה חדשות לבקרים, של דיני המס הבינלאומיים. לפני שאתם מתחייבים להחלטה כלשהי, חשוב לשקול את ההשפעות של חובות המס הבינלאומיות, שיכולות לכלול קנסות בגין אי ציות, או עמלות בלתי צפויות.

לפני שתתחילו לפעול, מומלץ לבדוק את ההשפעות הפוטנציאליות של כל שינוי עסקי באמצעות מחשבון מס בינלאומי, ולבצע תכנון ׳מה אם׳. מחשבון זה נחשב למלווה מהימן של צוותי הניהול המחפשים להבטיח כי לשינויים שהם שוקלים, יהיו תוצאות מקובלות מבחינת כל מה שקשור למיסוי בין לאומי.

לבסוף, הטכנולוגיה הנכונה היא המפתח לניהול מס בינלאומי. דיני מס חברות ותכנונם, במיוחד ברמה הבינלאומית, הם מורכבים מכדי לסמוך על ניהול לא נכון שלא נעזר בתוכנה חזקה ואפקטיבית. כדי להתעדכן בשינויים הקשורים לדרישות להגשה אלקטרונית, מועדים, קנסות והסכמים בינלאומיים למניעת מיסוי כפול – נדרשים כלים טכנולוגיים חזקים שמסוגלים לעמוד בקצב המסחרר של השינויים הללו.

מאמר זה נכתב בשיתוף אתר rsm.global>>

 

 

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם