שינויים בהרגלי הטיסה – כל מה שצריך לדעת על אישור    ETIAS 

זמן קריאה: 2 דקות
ויזה

כיום ישראלים ראשיים לבקר באופן חופשי במדינות שונות באירופה, אך הדבר עומד להשתנות, החל משנת 2023 (התאריך הסופי טרם נקבע) נוסעים בעלי דרכון ישראלי אשר רוצים לבקר באחת מהמדינות החתומות בהסכם אמנת שנגן, ידרשו באישור כניסה המאפשר מעבר חופשי בין אותן מדינות. אישור זה נקרא ויזת ETUAS. 

מהי אמנת שנגן ומהי ויזת שנגן?

אמנת שנגן היא למעשה הסכם שנערך בין 27 מדינות באירופה בכל הנוגע לביקורת גבולות ולמדיניות הגירה. מתוך 27 המדינות מיישמות את ההסכם הלכה למעשה 26 מדינות: גרמניה, איטליה, ספרד, הולנד, בלגיה, צרפת, אוסטריה, יוון, פורטוגל, שוויץ, דנמרק, נורבגיה, פינלנד, שוודיה, סלובקיה, סלובניה, פולין, צ'כיה, אסטוניה, הונגריה, איסלנד, לטביה, ליטא, מלטה, ליכטנשטיין ולוקסמבורג.

בין מדינות אלו הוסרה ביקורת גבולות, והמבקרים בהן, שאינם בעלי דרכון אירופאי צריכים להציג ויזת שנגן הנקראת גם ETIAS. על מנת להשתמש בה באופן נכון יש להגיע תחילה למדינה הראשונה שצוינה בבקשה לאשרה, לאחר מכן תוכלו לבקר בכל מדינה אחרת ממדינות שנגן למשך 90 יום. 

מהי ויזת ETIAS?

 ETIAS אלו ראשי תיבות של המילים:  European Travel Information and Authorisation System, אשר המשמעות שלהן בעברית היא: מערכת מידע והרשאת נסיעות אירופאית. כאמור זוהי ויזה המאפשרת להיכנס ולעבור בין אותן 26 מדינות ע"י אישור כניסה אלקטרוני, בדומה לזה הקיים בארה"ב -ESTA. יש לציין שזו אינה ויזה לאירופה כולה, אלא רק עבור אותן מדינות החתומות בהסכם אמנת שנגן. באמצעות אישור זה ניתן לשהות במדינות אלו עד 90 ימים, כאשר מטרת הנסיעה היא טיול תיירותי, נסיעת עסקים, נסיעה לצורך רפואי וכדומה. בכדי להנפיק את האישור, יש למלא טופס קצר ולשלם אגרת כניסה באמצעות האינטרנט, בעלות של כ 8 דולרים. אשרת הכניסה לקטינים מתחת לגיל 18 ללא עלות.

בדיקת האשרה עם הגעתכם לאיחוד האירופי

לא משנה באיזו דרך אתם בוחרים להגיע, באמצעות טיסה, נסיעה או שיט, כאשר תגיעו לאחת המדינות באזור שנגן, אשרת הכניסה שלכם תיבדק באופן אוטומטי, מאחר והפרטים שלכם יהיו קיימים כבר במאגר הנתונים. על כן אין זה מחייב להחזיק את אישור הכניסה פיזית בידיכם, אם כי תמיד מומלץ לעשות כך. בכל מקרה תדרשו להציג גם את הדרכון שלכם.  

מה ההבדלים בין ויזת שנגן לבין ETIAS?

ויזת שנגן וויזתETIAS  הן למעשה שני שמות לאותו אישור כניסה אלקטרוני, הנדרש בכדי להיכנס לכל אחת ממדינות שנגן. יש לציין שאישור זה לא מבטיח את הכניסה לכל אחת מהמדינות באיחוד האירופי, זוהי לא ויזה לאירופה. במדינות שאינן באזור שנגן, השיקול באם לאשר את הכניסה, נמצא בידי רשויות הגבול.

מהי הסיבה שצריך אישור  ETIAS?

 אחת הסיבות העיקריות שבעקבותן נוצר ETIAS היא ביטחון. באמצעות מערכת אלקטרונית ומאגרי מידע, יוכל האיחוד האירופי לזהות גורמי סיכון, טרם כניסתם לשטחי מדינות שנגן. בין אם מדובר באנשים בעלי רקע פלילי ובין אם מדובר באנשים המהווים סיכון ביטחוני. מלבד גורמי הסיכון הללו ישנו גם העניין של הגירה בלתי חוקית. אנשים רבים נשארו לזמן ממושך ואף לצמיתות בשטחי אירופה, למרות מגבלת הנוכחות של 90 הימים. באמצעות ETIAS יהיה ניתן למנוע זאת.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם