החשיבות של ליווי עורך דין מקרקעין ושמאי מקרקעין בעסקת נדל"ן

זמן קריאה: 2 דקות
עורך דין מקרקעין

אחד מהתחומים היותר מורכבים הוא ללא ספק תחום הנדל"ן אשר כולל בתוכו מגוון רחב מאוד של עסקאות הקשורות בנכסים פרטיים, עסקיים וציבוריים. אחת ההחלטות היותר מורכבות ובעלות משקל רב בחיים, היא ההחלטה לרכוש נכס. מדובר על החלטת כבדת משקל שכן מעורבים בה משתנים רבים ועל כן אין להקל בה ראש. כל אחד מהצדדים בעסקת הנדל"ן, מעוניינים להרגיש בה בטוחים לאורך כל שלבי המשא ומתן ומתוקף כך, נעזרים בשירותיהם של אנשי מקצוע המסייעים להם לאורך כל עסקת הנדל"ן הן בפן המשפטי והן בפן המקצועי של בדיקת הנכס וזאת על מנת להקיף את נושא הרכישה מכל צדדיו ולכסות אותו בצורה מושלמת.

ממה יש להיזהר בעסקאות נדל"ן

עסקאות נדל"ן הינן עסקאות מורכבות מאוד ועל מנת לצלוח אותן בהצלחה רבה, יש לפעול בהתאם לפרוטוקול קבוע. ראשית, אחד מכללי הברזל בכל עסקת נדל"ן, הוא שלא מתחילים כל ניהול של משא ומתן, ללא ניהולו ונוכחותו של עורך דין נדל"ן אשר זהו תחום התמחותו והוא שולט בו ביד רמה וכי יש לו את כל הניסיון המקצועי הנדרש, על מנת לבדוק את כשרות העסקה. שנית, אין לחתום על טופס זיכרון דברים בכל הקשור לעסקאות נדל"ן שכן מדובר בטופס מחייב ולא נייר שרירותי. דבר נוסף, יש לערוך בדיקה מקיפה אחר זהות כל אחד מהצדדים בעסקה, לבדוק רישומים והערות אזהרה כנגדם, לבדוק האם הם מוכרזים כפושטי רגל. דבר אחרון, יש לבדוק את תוכניות הדירה הרשמיות ולהשוות אותן למצב בפועל ובכך לראות האם ישנן חריגות בנייה אשר עלולות להשפיע על גובה המשכנתא אותה תוכלו לקבל.

מהו עורך דין מקרקעין ולמה הוא חשוב בעסקאות נדל"ן 

עורך דין בתחום המקרקעין, הינו אחד הגורמים המרכזיים בכל הקשור לעסקאות נדל"ן. התפקיד שלו מתחיל הרבה לפני תחילת המשא ומתן והוא כולל בתוכו בדיקה מקיפה על הצד השני בעסקת הנדל"ן, על הזכויות החוקיות שלו בנכס והאם בכלל יש ברשותו היתר לביצוע עסקת נדל"ן בנכס המדובר. בנוסף, עורך הדין יסייע בליווי צמוד לאורך כל שלבי המשא ומתן וידאג לכך שהאינטרסים של המיוצגים שלו, ימומשו במלואם במסגרת עריכת החוזה. עורך דין לענייני נדל"ן, יבדוק בנוסף סוגיות נוספות הקשורות לעסקת הנדל"ן וביניהם סוגיות הקשורות למיסוי, רישום בטאבו וסוגיות נוספות והכרחיות לביצוע עסקת הנדל"ן.

שמאי מקרקעין וחשיבותו בעסקאות נדל"ן

אחד מגורמי המקצוע אשר ההכרחיים בביצוע עסקאות נדל"ן מלבד עורך דין נדל"ן, הוא כמובן שמאי מקרקעין אשר תפקידו לבצע הערכת שווי לנכס. מתוקף תפקידו הוא רשאי לספק חוות דעת על ערכו ושוויו של הנכס ובכך לתת הערכה וקנה מידה למחיר אותו דורשים על הנכס והאם הינו ריאלי.

כיצד השמאי מבצע הערכה של שווי הנכס?

על מנת לבצע הערכת שווי של נכס, שמאי המקרקעין משתמש בכמה שיטות עיקריות ונפוצות. תחילה השמאי בודק עסקאות נדל"ן אשר בוצעו באותו אזור של הנכס המדובר ובעלי פרמטרים דומים לנכס הנמכר וזאת על מנת לקבל הערכה מקדימה לשווי הנכס ביחד לאזור כולו. בנוסף השמאי מבצע בדיקה יסודית של הנכס הכוללת את בדיקת הנכס עצמו, מדידה שלו, בדיקת סביבת המגורים, ביצוע בדיקה הנדסית למבנה והאם יש לו היתר בנייה. בסיום תהליך הבדיקות ולאחר שנאסף מידע רב אודות הנכס, השמאי יכתוב דוח מסודר שבו יהיו כלולים כל הנתונים והעובדות לגבי הנכס וכמובן יהיו כתוב הערכת שווי הנכס. 

מורכבות שכרו של שמאי מקרקעין

שכרו של השמאי הינו נגזרת מגודלו של הפרויקט כלפיו הוא נדרש לספק הערכת שמאי מקצועית ויסודית. שכר השמאי ניתן בהתאם לתעריפים מוגדרים אשר משתנים בהתאם לסוג הפרויקט, גודל הנכס, סוג הלקוח והפעולות הנדרשות מצד השמאי על מנת לספק דוח שמאות מקרקעין מקיף ואיכותי. 

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם