מידע על מדד S&P 500

זמן קריאה: < 1 דקה
מדד S&P 500

מה זה מדד S&P 500?

מדד S&P 500 הוא מדד נפוץ למניות בארה"ב. זהו המדד של חמש מאוד מהחברות הגדולות ביותר בארצות הברית במונחי שווי שוק שנסחרות בשוק ההון המריקאי.

ה-S&P 500 קיים מאז 1957, והוא שימש כאינדיקטור לביצועים הכוללים של מניות בארה"ב.

נכון לדצמבר 2018, היו יותר מ-3,700 חברות שנכללות במדד זה. מדד S&P 500 ידוע גם בתור מדד פעמוניות מכיוון שהוא נוטה לנוע במקביל למדדים עיקריים אחרים כמו המדד התעשייתי של דאו ג'ונס והמדד המשולב של נאסד"ק.

מדד S&P 500 הוא אחד האינדיקטורים החשובים ביותר בכלכלת ארה"ב. הוא קיים מאז כבר שנים רבות ומהתחלה גדל ביותר מפי עשרה. כיום, הוא מהווה אמת מידה למשקיעים, אנליסטים ווול סטריט.

על פי בידקה של אתר חדשות News 4 המדד כולל חברות מסקטורים רבים בניהם טכנולוגיה, אנרגיה, בריאות תעשייה ועוד. המדד מכיל 11 סקטורים שונים.

מה סימול של המדד?

הסימול המפורסם של המדד spx^

משקל כל מנייה במדד נקבע בהתאם לשווי השוק היחסי שלה. ככל ששוי השוק גבוהה יותר משקל המניה בו גדל – מדד זה נקרא שווי שוק. הוא נחשב לאחד המדדים החשובים ביותר לא רק עבור משקיעים אלא גם עבור כלכלנים ואנשי עסקים. מדד זה מוגדר כ Large cap – מניות ששווי השוק שלהם מעל 10 מילארד דולר.

מדד S&P 500 הוא אמת מידה במעקב נרחב מולו מושווים מדדים רבים אחרים, במיוחד בארצות הברית. המדד כולל כמה מהתאגידים החזקים ביותר באמריקה, כולל Apple Inc., Amazon.com Inc., Microsoft Corp., Exxon Mobil Corp., ו-Alphabet Inc.

מדד S&P 500 פורסם לראשונה על ידי Standard & Poor's (S&P).

לא ניתן לקנות את המניה הזאת ישירות, יש צורך לקנות קרנות סל. קרן הסל העוקבת אחרי מדד זה הוא SPY.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם