בחירת עו״ד מומחה בתחום האזרחות

זמן קריאה: 2 דקות
עורך דין אזרחות

סוגיית האזרחות הישראלית נחקקה מיד לאחר קום המדינה, ומאז תוקן החוק מספר פעמים. עם זאת, במהותו, חוק האזרחות נותר זהה והוא מתווה את הדרכים לרכישת אזרחות ישראלית. הפעם נתמקד יותר בקבלת אזרחות ישראלית לבת זוג זרה.

כאשר אתם נעזרים בעורך דין מומחה שמלווה אתכם לאורך כל תהליך הבקשה לאזרחות ישראלית לבת זוג זרה, הוא יסייע לכם לנווט ביתר קלות בתהליכי ההתאזרחות הישראליים.

לדוגמה, כאשר בת הזוג הזרה תקבל הודעה להגיע לראיון אישי עם שירותי ההגירה בארץ, ותגיע לריאיון ללא קבלת ייעוץ מראש רק כדי לחסוך כסף, היא עלולה למצוא את עצמה מתמודדת עם בעיות לא צפויות שיפגעו בזכותה להתאזרח בארץ. עורך דין מנוסה בתחום מחויב לסייע ללקוחותיו – אזרחים זרים או בני זוג זרים של ישראלים – להגיע ליעד ולקבל אזרחות ישראלית.

קבלת אזרחות ישראלית למי שאינם בני זוג של ישראליים

עורך דין בתחום האזרחות מסייע לאזרחים זרים לקבל אזרחות, ובלבד שהם עומדת בקריטריונים הבאים:

  • הם מתגוררים בישראל
  • הם שוהים בארץ לפחות 3 מתוך 5 השנים האחרונות, ובכך מוכיחים שמרכז חייהם בישראל.
  • הם מוכרים כתושבי קבע בישראל.
  • הם התיישבו בישראל או מעוניינים להשתקע בישראל.
  • יש להם ידע כלשהו בשפה העברית.
  • היא ויתרו על אזרחותם הקודמת, או מוכיחים שיעשו זאת כשיהפכו לישראלים.

עורך הדין גם יסביר לאזרח הזר שכדי שיוכל לקבל אזרחות, יהיה עליו להישבע אמונים, במילים: ״אני מצהיר שאהיה אזרח נאמן למדינת ישראל״.

אם אתם נשואים לבת הזוג הזרה שלכם

עורך דין אשרות מומחה בענייני התאזרחות, יוכל להסביר לכם את החוק הקובע כי כאשר מדובר בזוג נשוי, שאחד מהם הוא ישראלי והשנייה אזרחית זרה, (או להיפך, היא ישראלית והוא זר), רשאי בן הזוג הישראלי להעניק אזרחות לבת זוגו, בדרך של התאזרחות.

עם זאת, האזרחות הישראלית לא ניתנת באופן מידי. למעשה, מדובר בתהליך שנמשך כחמש שנים, שבמהלכו בוחן משרד הפנים מדי שנה בשנה את מערכת היחסים השוטפת בין השניים, ובכול פעם יעניק מחדש לבת הזוג הזרה מעמד זמני לשהייה בישראל.

התהליך המוביל לקבלת אזרחות ישראלית הוא הדרגתי ובמהלכו בת הזוג הזרה תקבל תחילה אשרת עבודה, ובהמשך תושבות זמנית. בתום התהליך תקבל האזרחית הזרה זכות לאזרחות או לתושבות קבע.

לאורך השנים קבעו בתי המשפט בישראל מספר תקדימים, לפיהם זכות זו זמינה גם לזוגות שאינם נשואים כדין אבל חיים יחדיו כבעל ואישה. בסופו של תהליך תעמוד לבת הזוג הזרה הזכות לקבל אזרחות ישראלית.

לבסוף, בישראל יש הבדל בין המעמד של אזרחים ישראלים לבין מעמדם של תושבי קבע, של תושבים ארעיים, או כל מעמד אחר של אזרחים זרים השוהים בישראל במסגרת האשרה הישראלית שקיבל מרשות ההגירה. עו״ד מומחה בתחום האזרחות יוכל לסייע לכם להסדרת המעמד שאתם מבקשים לקבל מרשויות ההגירה בישראל.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם