עוברים לחשמל – על השינוי הקרוב של רכבת ישראל

זמן קריאה: 2 דקות
עוברים לחשמל – על השינוי הקרוב של רכבת ישראל

רכבת ישראל היא חברת תחבורה ציבורית במדינת ישראל. מדובר באחת החברות הגדולות בארץ היא מכילה שמונה אלפי עובדים והיא פועלת מאז קום המדינה. היא מספקת שירות לעשרות אלפי נוסעים מדי יום. אזרחים, חיילים ותיירים. צעירים ומבוגרים שמשתמשים ברכבת באופן קבוע.

קווי הרכבת מחברים את כל חלקי ישראל ופועלים להקים תחנות נוספות, כדי לייעל את ההתניידות של הנוסעים ברכבת. בשנים האחרונות, בהובלת ראש הממשלה הקודם ושר התחבורה הקודם שכיהן בתפקיד שנים רבות, פעלו הרכבות לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה החברתית והגיאוגרפית בחיבור בין הערים השונות על-ידי יצירת מסלולים ומסילות חדשות והדבר אכן הוכיח את עצמו.

השירות שרכבת ישראל מספקת חשוב למדינה משתי סיבות עיקריות- התפקיד שלה והערך הכלכלי שלה. התפקיד של רכבת ישראל ברור וחשוב. היא מספקת שירות לעשרות אלפי אנשים ביום ולמעשה עוזרת להניע את הכלכלה הישראלית. גם הפן הכלכלי של הרכת עצמה חשוב. היא מכניסה למדינה כסף רב ושווי ההכנסות וערך החברה נאמד במיליוני שקלים.

כמו בכל חברה גדולה ורווחית, גם כאן אמורים להיכנס שינויים גדולים והשינוי הקרוב של רכבת ישראל הוא חדשני ומשמעותי- עוברים לחשמל.

חשיבות התחבורה החשמלית

חשיבות התחבורה החשמלית אלייה מכוונת רכבת ישראל היא משמעותית מאוד. היא הולכת ונהיית נפוצה ומקובלת יותר בשנים האחרונות בהמון מדינות וגם באין ספור תחומים.

השיטה של תחבורת רכבת ירוקה נהוגה כבר באירופה. מדינות ה-OECD האירופאיות אליהן אנחנו רוצים להידמות ושאנחנו חולקים איתן הרבה מאוד מדדים כבר משתמשות בשיטה הזאת ואין שום סיבה שלא נלך בעקבותייהן.

בשנים האחרונות יש יותר ויותר מודעות לאיכות הסביבה וגם בארץ שלנו העניין תופס נפח תקשורתי ותודעתי.

יש לנו משרד ממשלתי לענייני איכות סביבה, שרה שאחראית על הנושאים האלה והמון חברות שהתחילו להשתמש באנרגיה סולארית ולתרום את החלק שלהן לאיכות הסביבה.

המעבר לתחבורת רכבת חשמלית יתרום לנו בשני תחומים עיקריים:

ידידותי לתושבים ולנוסעים:

המעבר לרכבת חשמלית יתרום לבריאות ולרווחת התושבים בכלל ונוסעי הרכבת בפרט.

ידידותי לבריאות הנוסעים

הפחתת השימוש בדיזל ומעבר לחשמל יתרום לבריאות הנוסעים וכמובן לאלפי האנשים שיושבים בתחנות הרכבת מדי יום.

קיצור זמני הנסיעה

נסיעה ברכבת חשמלית תפחית משמעותית את האצת והאטת הרכבת ובכך תהפוך את הנסיעה לקצרה יותר. הדבר יהפוך את הנסיעות למהירות יותר ויאפשר תדירות גבוהה יותר של רכבות בזמן זהה.

פחות תקלות ואחזקה

נסיעה ברכבת חשמלית תגרום לפחות התעסקות בתקלות ובבעיות אחזקה. דבר שיפנה זמן לתת שירות לנוסעים ולא לטפל בבעיות.

רכבת ידידותית לסביבה

מלבד הדאגה לרווחת האזרחים ונוסעי הרכבת, המעבר לרכבת חשמלית יתרום גם לסביבה.

פחות זיהום ורעש

נסיעה ברכבת חשמלית תמעיט את זיהום הסביבה ותוריד את הרעש שהרכבת מייצרת בצורה משמעותית.

פחות זיהום קרקע

הפחתת זיהום קרקע תגדל משמעותית, עקב פיחות משימוש בדלקים ובשמנים.

אנחנו במאה ה-21. שימוש באנרגיה ירוקה וידידותית לסביבה הפכה מזמן למיינסטרים והיא מדאיגה אנשים רבים. שימוש בתחבורה ציבורית גדולה ומשמעותית כמו רכבת ישראל בדרך ירוקה תתרום רבות לכלכלה, לסביבה וכמובן לאזרחי ישראל. השימוש הראשון כבר נעשה במספר ערים גדולות בארץ והוא צפוי להתרחב בשנים הקרובות לכל תחנות הרכבת בארץ.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם