האם ביבי יצליח לצאת מהמצב הפוליטי-משפטי שהוא נמצא בו?

זמן קריאה: 2 דקות
בנימין נתניהו

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, נמצא כבר שנים במצב פוליטי-משפטי לא פשוט, אבל אלה באמת רגעי סיום הפרשה ונדמה שהפרשות הפליליות בהן הסתבך מתקרבות לסיומן.

האם הוא יצליח לצאת מהמצב בו הוא נמצא כשידו על העליונה או לפחות עם עונש מינימלי? זה מורכב ולא תלוי רק בו.

נראה שנתניהו בכל זאת יצא בזול מכל הפרשות הפליליות שדבקו בו ואותן כל המדינה מלווה כבר שנים. אישום השוחד והמרמה שהם החמורים יותר יעלמו בקול ענות חלושה וישאר רק האישום הפחות חריף- הפרת אמונים. עונש מאסר, כמו שקיוו מתנגדיו הגדולים, לא נראה באופק, אלא רק קנס כספי ואולי עונש מאסר על תנאי. בימים האחרונים מתנהלים דיונים קדחתניים בין גורמים רלוונטיים בפרקליטות לבין עורכי דינו של נתניהו, כדי לסיים את הסאגה הזאת ולחתום על עסקת טיעון, אלא שפה נתניהו נמצא בבעיה לא פחות פשוטה, גם אם חשב שכל העניין מאחוריו.

עסקת טיעון- הודאה באשמה

עסקת טיעון היא בהחלט דבר נהוג ונפוץ במדינה. בין אם אנחנו מסכימים עם השיטה הזאת או לא, היא דבר שקיים ומקובל עם נאשמים רבים, בין אם מדובר בעבריינים בעלי עבירות קשות, בעדי מדינה וגם בפוליטיקאים שסרחו, אבל חשוב לזכור דבר אחד וזה מופנה בעיקר לקורא בנימין נתניהו- עסקת טיעון היא הודאה באשמה. אם הוא ירצה בכך או לא, חתימה על עסקת טיעון היא בעצם הודאה על דבר עבירה. הנאשם בוחר להודות במעשיו ולא לכפור בהם ועל כן נחתם איתו הסכם עסקת טיעון שלעיתים עשוי להקל מעט בעונשו, כדי לסיים את כל העניין הפלילי בו הוא מואשם.

גם אם לא מדובר בקריאה או באמירה מילולית, אלא רק בחתימה על דף, חתימת נתניהו על עסקת טיעון היא הודעה והודאה מול כל עם ישראל "אני אשם". הוא לא יוכל יותר להופיע באולפנים או במקרה שלו, לשלוח את שליחיו חברי הכנסת של הליכוד לייצג אותו ולצעוק את צעקת ה"תופרים לי תיקים" המפורסמת שלו.

תומכיו יגידו שהוא עבר את גיל 70 ותש כוחו. אין לו כוח להילחם את המלחמה רבת השנים הזו, כדי להוכיח את חפותו ושגורמים גדולים כמו הפרקליטות, המשטרה והתקשורת יחד הם, לטענתם, בלתי מנוצחים. גם הטענה הזאת מעט בעייתית כשאנחנו שומעים אותה מאנשי ליכוד, הרי הם אלה שתמיד מתהדרים בגילו של נתניהו ובכוחו להילחם למען המדינה, הביטחון, הכלכלה ושלום כל האזרחים אז למה כשזה מגיע לחירות שלו ולשמו הטוב הוא לא מסוגל לעשות זאת?

בנימין נתניהו הוא איש חכם והוא יודע זאת היטב. לא סתם העט בידו רועד והוא מתמהמה עד אין סוף עם החתימה על ההסכם הזה.

האם יוחלט על קלון לבנימין נתניהו?

מהמורה נוספת איתה נתניהו יצטרך לעבור היא עניין הקלון וזה כמובן לא דבר שתלוי רק בעורכי דינו.

אם יוחלט להטיל על נתניהו קלון הוא יורחק לשבע שנים מהזירה הפוליטית ולא יוכל להתמודד לכנסת ובטח שלא על ראשות הליכוד. קלון ירחיק אותו לשנים רבות מהחיים הציבוריים ויותיר את כס יו"ר הליכוד ריק, אבל לא לזמן רב. יולי אדלשטיין, ניר ברקת, ישראל כץ ואפילו מירי רגב רוצים ובטוחים שהם אלה שיכבשו את ראשות המפלגה והקרב ביניהם ובין רבים נוספים יחל בכל הכוח.

נתניהו יהיה מורחק מהפוליטיקה לשבע שנים ואם ירצה יוכל לחזור רק בגיל 79.

השאלה שנשאלת היא האם יהיה לו כוח פיזי או רצון לעשות זאת? האם יהיה לו כוח פוליטי לעשות זאת לאחר שבע שנים מחוץ לפוליטיקה והאם יו"ר אחר לא ימחק את המורשת שלו ואף יתעלה עלייה, עד כדי שבוחרי הליכוד ישכחו ממנו בחלוף השנים וישארו עם היו"ר החדש לתמיד.

אלה שאלות קשות והרות גורל עבור הפוליטיקה הישראלית, עבור מפלגת הליכוד וכמובן עבור ח"כ בנימין נתניהו ואולי מעבר לכך הן שיעור לכל חברי הכנסת ובכלל לנבחרי ציבור- כדאי להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהתרחק אפילו מהחשד הקטן ביותר לשחיתות, כדי לא להגיע למצבים כאלה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם