כל הדרכים להעסיק ילדים בנסיעה 

זמן קריאה: 2 דקות
להעסיק ילדים בנסיעה

אוקי, אז אנחנו מארגנים חופשה או טיול ויוצאים עם הילדים. זמן הנסיעה לא גדול, אך הוא מספיק כדי שאחד הילדים יגיד שמשעמם לו. מה עושים כעת. ומה עושים, כאשר זמן הנסיעה אכן גדול, והילד (או כמה מהם) אכן אומר שמשעמם לו. האם שמים משחק או סדרה על המסך? האם מתחילים לשחק משחקי שירה בציבור? או פשוט זורמים עם הרגע? ובכן, לפניך מספר טיפים אפשריים.

איך להעסיק את הילד בזמן הנסיעה?

  • ניתן לצפות ביחד באיזה תוכן טלוויזיוני מעניין, כמו סדרות אהובות מהעבר ומהווה, לרבות השמינייה, ארתור, שוברי גלים, הפיג'מות וכו'.
  • ניתן לעשות משחקי אותיות ומילים. כמו ארץ עיר (אם הילדים יודעים את האלף בית),  מציאת מילים מתחרזות,  הצבת חידות מילוליות (מתחיל באות כזאת, בצבע כזה, עם טעם כזה וכו'),  כן לא שחור לבן וכן הלאה.
  • מספרים סיפורים. כמו לספר סיפור בהמשכים (כל אחד ממשיך את הסיפור), לספר ממש מה קרה השבוע, לשחק "מי אמר" (להגיד משפט ידוע ולבדוק מי יודע מי אמר אותו),  לשחק "הענן הזה דומה ל…", וכן הלאה אפשרויות.
  • לשחק משחקי שירים: לשיר שיר בהמשכים (מישהו מתחיל, עוצר, והבא אחריו מתחיל שיר חדש מאותה מילה שהסתיים בה השיר הקודם), לשיר ביחד שירי פסטיבל. לנחש מאיפה השיר (מאיזה סרט, באיזה הקשר, מה קרה שם, וכו').
  • לעשות משחקי חידות וניחושים: מי בא למסיבה (כל אחד מונה אורחים למסיבה ושאר האנשים מנחשים מה משותף להם. לדוגמה, מישהו מזמין שברולט וטסלה, אז מישהו אחר שואל אם גם הונדה מוזמנת – כי המשותף הוא מכוניות), 21 שאלות, טריוויה וכו'.

מה לעשות עם בחילות בזמן הנסיעה?

ואם כל הצפייה הזאת בטלוויזיה, או קריאת הספרים, או כל דבר אחרים שעושים או לא עושים במכונית מתלווה להרגשת בחילה, הרי שיש דברים מסוימים שניתן לעשות, טיפים מגניבים כדלקמן:

  1. להימנע משתיית משקאות אלכוהוליים או מלאי קפאין (יכולים לתמוך בתחושת התייבשות והחרפת בחילה)
  2. להצטייד בבקבוק מים וללגום ממנו לאורך הנסיעה. משקה מוגז ומיץ תפוזים גם יכולים לעזור.
  3. לא לאכול מאכלים כבדים, לרבות מאכלים מטוגנים ונוטפי שמן. לא לפני הנסיעה, ולא במהלכה.
  4. ניתן לאכול חטיף קל על מנת להקל. לרבות בייגלה או קרקרים, פרי וכו'.
  5. ישנה המלצה להימנע מאוכל שומני בזמן ולפני הנסיעה.
  6. לשבת באזור בו ישנה חוויה מופחתת של תנועה במהל הנסיעה. מושב הנהג או המושב ליד הנהג, לדוגמה. כדאי לא לשבת נגד כיוון הנסיעה. (יכול להגדיל פערים בין חוש הראייה לתחושת שיווי משקל).
  7. שכיבה ועצימת עיניים (אם אפשר) יכול להקל. יש כאלו המעדיפים לעמוד (אם אפשר).
  8. מומלץ להימנע מלשים את העיניים על משהו נייח, כמו טלפון, עיתון או ספר. התמקדות בפריט נייח וקרוב יכולה להגביר את חווית הנתק בין האוזן הפנימית לעיניים.
  9. פתיחת חלון או מאוור יכול לשפר את ההרגשה.
  10. האזנה למוזיקה יכולה לעזור.

מה ניתן לוודא ולצייד בו את הרכב (ואת הנהג) טרם תחילת הנסיעה?

טיפ לנסיעה מוצלחת: לוודא שיש את כל מה שצריך. לרבות:

  1. מים לדרך
  2. דרך ללכת להתפנות במהלך הדרך
  3. מטענים וכל המכשירים שרוצים לקחת
  4. חטיפים קלים
  5. פעילויות לילדים

לסיכומו של דבר

יש לא מעט דברים שניתן לעשות ברכב. לרבות משחקים חברתיים, משחקים של הימנעות מבחילה ונשנושים קלים. מומלץ לוודא שיש את כל מה שצריך ורצוי טרם תחילת הנסיעה. בהצלחה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם