חושבים להתנדב? גלו איפה וכיצד מתחילים

זמן קריאה: 2 דקות
חושבים להתנדב

התנדבות היא אחת הדרכים היותר טובות לנצל זמן פנוי, ולמעשה אפילו כדאי לפנות זמן לטובות פעילויות הנעשות למען אחרים ללא תמורה כספית. נתינה אמיתית מעניקה סיפוק רב ולכן משפרת את איכות החיים לא "רק" הצד המקבל אלא גם של הצד הנותן. בכתבה זו תמצאו עצות למציאת מקום מתאים להתנדב בו, וגם הצעות ספציפיות.

חיבור רגשי

הבסיס להתנדבות מוצלחת וכזו שאפשר יהיה להתמיד בה לטווח ארוך הוא חיבור רגשי אמיתי עם מי שעוזרים לו. ליתר דיוק מדובר בחיבור עם המטרה של ההתנדבות: לדוגמה, סיוע למשפחות נזקקות באמצעות סלי מזון. חלק מהמתנדבים אוספים את המזון ואורזים אותו, ולא בהכרח מגיעים למשפחות שייהנו מהאוכל – אבל כשישנו חיבור רגשי למהות הפעילות, הבטחה שאף ילד ואף מבוגר לא ילך לישון רעב, ההתנדבות מובילה בכל מקרה לסיפוק רב.

נוחות הגעה

יש לא מעט ארגוני התנדבות בישראל, ולכן קיים חופש בחירה נרחב. בהתאם, כדאי להתייחס גם לנוחות ההגעה אל המקום שבו מתבצעת הפעילות. לכאורה מדובר בשיקול שולי, והוא אכן פחות משמעותי מהחיבור הרגשי, אבל קשה להתמיד לאורך זמן בפעילות מסוימת אם מתבזבז זמן יקר על נסיעות ואם הטרחה בהגעה מרובה. 

התנדבות דרך ארגונים

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בכל הקשור לנפח הפעילות של מה שמכונה "המגזר השלישי". הכוונה היא לעמותות, ארגונים ללא כוונת רווח, חברות לתועלת הציבור, ארגוני צדקה ועוד, שכולם נתרמים לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות (השם "המגזר השלישי" נגזר מכך שישנם גם מגזר ציבורי ומגזר עסקי). התנדבות דרך ארגון, עמותה וכו' היא דרך נוחה מאוד לסייע לאחרים, משום שכבר ישנה תשתית אדמיניסטרטיבית, וכמו כן הידע הרב שהצטבר באותם גופים מתורגם לפעילות יעילה ולמיצוי הזמן.

התנדבות על בסיס אישי

עבור אנשים שמעדיפים לפעול באופן אישי ולאו דווקא דרך ארגון גדול ישנה האופציה של התנדבות על בסיס אישי. למשל, לאתר באזור המגורים קשיש או קשישה שישמחו לעזרה (בקניות, בסידור הבית) וגם לחברה. ניתן להיעזר במחלקת הרווחה של הרשות המקומית כדי להגיע לאנשים שזקוקים במיוחד לסיוע, ואפשר גם לרתום חברים נוספים לטובת פעולות בקנה מידה גדול יותר – למשל צביעת הבית של אותם קשישים. עוד אופציה היא התנדבות בבית אבות, ובפרט אם ישנו כישרון שאפשר למנף כדי לשמח את הדיירים שם (למשל באמצעות הופעה).

התנדבות עם בעלי חיים

תחום נוסף שבו ישנה מגמת התרחבות ניכרת הוא ההתנדבות עם בעלי חיים. יותר ויותר אנשים רואים בבעלי החיים חלק בלתי נפרד מהעולם, מגלים את הקסם שיש בהם ומבינים שגם הם, בדיוק כמו אוכלוסיות אנושיות, זקוקים לעזרה. כמובן שגם בתחום זה האפשרויות רבות ומגוונות, כשלמשל ניתן להתנדב במקומות כמו צער בעלי חיים, וגם להצטרף לפעילויות של עמותות שונות המקדמות את רווחתם של בעלי חיים מכל הסוגים.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם