פונדקאות – בעד ונגד

זמן קריאה: 2 דקות
פונדקאות בעד ונגד

הורות נתפשת כאחד המרכיבים החשובים ביותר בחיים עם סיפוק אמיתי. אחת ההשלכות של התפישה הזו היא הביקוש ההולך וגובר לשירותי פונדקאיות – הן עבור זוגות גברים והן עבור זוגות של אישה וגבר. במקביל התעורר דיון ציבורי ער בסוגיה, והאם נכון לאפשר פונדקאות. בכתבה זו תמצאו דעות בעד ונגד, כך שתוכלו להחליט בעצמכם מהי העמדה שלכם בנושא רגיש זה.

ניצול ציני של נשים

הטיעון העיקרי נגד פונדקאות הוא שמדובר בהליך שמנצל נשים במצוקה. הריון, כך טוענים מתנגדי הפונדקאות, הוא חוויה מטלטלת גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הרגשי, ועל כן לא הוגן לגרום לאישה לעבור הריון עבור אנשים אחרים. בנוסף נשמעת לעיתים הטענה כי מדובר בסחר באיברים, כלומר הרחם, ויש גם מי שמאמינים כי במהלך תקופת ההריון נוצר קשר רגשי בין האם הפונדקאית לעובר, ולכן הוויתור עליו מיד אחרי הלידה גורם לתחושת אובדן קשה.

חופש בחירה מלא

על הטיעונים הנ"ל עונים תומכי הפונדקאות כי לכל אישה יש את הזכות להחליט עבור עצמה אם היא מעוניינת לגדל ברחם שלה עובר עבור זוג אחר. פילוח הנשים הנושאות (זהו השם הרשמי לפונדקאיות) בישראל תומך בטענה זו. על-פי נתונים רשמיים של משרד הבריאות, שליש מהנשים שעוברות הריון עבור זוג אחר הן אקדמאיות, ולמעשה 30% מהן הן כבר בעלות תארים מתקדמים. שני שליש מהפונדקאיות נשואות, וגם נתון זה מעיד על שיקול דעת נרחב לפני ההחלטה להפוך לפונדקאית.

למה לא אימוץ?

טענה נוספת נגד פונדקאות היא שיש הרבה מאוד ילדים שזקוקים לבית חם ולמשפחה אוהבת, ועל כן האופציה העדיפה כשאי אפשר להביא ילד לעולם היא אימוץ. אי אפשר כמובן להתעלם מהכאב והסבל של אותם ילדים שמשוועים לאימוץ, אבל כדאי להבין גם את ההורים שמעדיפים ילד עם הגנים שלהם – בפונדקאות מלאה, שהיא היחידה המותרת בארץ, האם הנושאת מספקת "רק" את הרחם ולא את הביצית (וכמובן שלא את הזרע).

תחושת מימוש וסיפוק לשני הצדדים

טיעון מהותי נוסף בעד פונדקאות הוא שמצד האישה הנושאת זהו מעשה של נתינה אולטימטיבית – וכמו כל נתינה, יש בכך סיפוק עצום. גם לצד השני, ההורים שזוכים להגשים את החלום על גידול ילדים, מובטחים סיפוק רב ותחושת מימוש עצמי, ולכן אין סיבה מספיק טובה למנוע את התחושות רבות העוצמה האלה מבני אדם בוגרים ובעלי יכולת לקבל החלטות לגבי חייהם.

היתרונות של פונדקאות בישראל

כשזוג מחליט לפנות לאפיק של הפונדקאות, ההמלצה היא לעבור את התהליך בארץ. ראשית, עלות פונדקאות בישראל נמוכה במידה ניכרת בהשוואה לתהליך דומה בחו"ל. שנית, בדרך זו יש שליטה רבה יותר על זהות האם הנושאת ועל הקשר איתה לאורך ההריון, ושלישית, רמת הרפואה בארץ גבוהה מאוד כך שמובטח מענה מקצועי מידי לכל צורך.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם