בדיקת דירה לפני רכישה

זמן קריאה: 2 דקות
מהנדס בניין

לפני שרוכשים בית חדש הישר מהקבלן, לפני שרוכשים בית יד ישן, לפני ששוכרים בית מבעלי הדירה, מומלץ לבצע בדיקת דירה מקצועית. בדיקת דירה מקצועית לפני קבלת החלטות לגבי רכישה או השכרת בית לצורך דיור ואף לצורך עסקים, חשוב לבצע בדיקת דירה מקצועית על ידי אנשי מקצוע ולא מדובר על חותנת בעלת טוב טעם! בדיקת דירה מקצועית נעשית על ידי אנשי התחום וביניהם: מהנדסי בניין במבצעים בדיקת ליקוי מבנה וכן שמאי מקרקעים אשר בודקים את ערך הנכס.

בדיקת דירה לפני רכישה – על ידי מהנדס בניין:

בין אם מדובר על מבנה ישן או מבנה חדש, בין אם מדובר על מבנה לדיור פרטי או מבנה ציבורי, קיימות אפשרויות שיש במבנה ליקויי בניה חמורים או קטנים אשר עלולים לאהפך לחמורים באם לא יאובחנו ולא יטופלו כראי. לכן, ביצוע בדיקת דירה מקצועית על ידי מהנדס בניין הבקיא בכל הנהלים של תכנון ובניית מבנה, על כל החוקים והתקנות הקיימות בארץ, מתבקשת בשלב הראשוני של קבלת החלטות לגבי בניין.

בדיקת דירה לפני רכישה יכולה בכלל להניע אתכם מהשאיפה לרכוש או לשכור את המבנה המדובר במקרה של ליקויים חמורים. בדיקת דירה מקצועית על ידי איש מקצוע היא חיונית מאחר וליקויי מבנה הם ליקויים אשר רק בעלי מקצוע מוסמכים בעלי ההשכלה והכלים הנדרשים יכולים לאתר ולאבחן את גודל הבעיה.

בדיקת דירה לפני רכישה – על ידי שמאי מקרקעין:

בדיקת דירה שבוצעה על ידי מהנדס בניה מקצועי אשר בא לבדוק האם יש ליקויי בניה ומה ובאם כן, אילו ליקויים, עד כמה הם דחופים ובאילו הליכים יש לפעול בכדי לטפל בהם, בדיקת דירה מקצועית המבוצעת על ידי מהנדסי בניין וקבלנים איננה מספיקה בכדי לקבוע את עלות המבנה אלא רק את כשירותו או תקינותו מבחינת חוקי הבניה בארץ. כאשר מדובר על תמכור מבנים, הן ברמה של תמכור לקראת מכירה סופית והן תמכור לקראת חוזה שכירות, הגוף המוסמך האמון על הערכת הנכס, תוך ביצוע בדיקת דירה יסודית ומקיפה, הוא שמאי המקרקעין.

שמאי מקרקעין הוא הדמות האובייקטיבית המקצועית המקובלת על ידי שני השחקנים הראשיים במעמד של מכירת בית: מצד אחד המוכר הטוען כי מדובר על נכס והשואף למקסם את הרווחים האישיים שלו באמצעות המכירה ומצד שני הקונה אשר מבקש לרכוש לעצמו בית בתעריף הזול ביותר. את ניגוד האינטרסים הזה מאזנת חוות הדעת המוסמכת והמושכלת של שמאי מקרקעין אשר פוסק בנוגע למחיר הבית על פי השיקולים האובייקטיביים שמביאים בחשבון שיקולים כגון: מיקום הנכס, גודלו, מצבו התחזוקתי ועוד. על פי בדיקת דירה שערך שמאי המקרקעין הוא קובע תעריף לבית ובאם מתקיים משא ומתן בין המוכר לקונה הוא נע סביב הטווח אותו קבע שמאי המקרקעין. כמו כן, שמאי מקרקעים נשלח על ידי חברות הביטוח השונות במטרה לבצע בדיקת דירה בכדי להעריך שווי של בתים, כולל תכולה, לצורך פוליסות ביטוח לבית.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם