הקהילה הלהט"בית באטרף

זמן קריאה: 2 דקות
הקהילה הלהט"בית באטרף

בחודש אוקטובר 2021 אנשי קהילת הלהט"ב הציפו תלונות רבות על אפליקציית ההכרויות אטרף וטענו שהם לא מצליחים להתחבר אלייה. כמו כל אפליקציה, גם לאטרף יש לעיתים בעיות התחברות שלא נראו מוזרות באותו זמן, אך עד מהרה התברר ופורסם באמצעי התקשורת בארץ וברחבי העולם כי קריסת אפליקציית ההכרויות הלהט"בית נגרמה בעקבות התקפת סייבר איראנית.

אפליקציית אטרף היא אפליקציה בין לאומית עם מיליוני משתמשים ומנויים וגם כאן בארץ יש לה ביקוש רב עם אין ספור משתמשים וגם מנויים רבים שמשלמים כסף, כדי להנות מהשירות של האפליקציה.

עם פריצת ההאקרים האיראניים לאטרף, התברר גודל האירוע וגם המשמעויות שלו. אם בעבר יכולנו לראות התקפות סייבר איראניות בעיקר על חברות גדולות שיש בהן פרטים אישיים, על אנשי צבא או על אנשים בכירים מכל סוג, כעת אנחנו רואים שההתקפות הן יותר אישיות ונועדו לגרום מבוכה, כאוס וכמובן פחד.

חשוב לזכור שבאפליקציית אטרף יש הרבה אנשים שנמצאים בארון, אנשים נשואים שמנהלים חיים סודיים או אפילו אנשים שחרדים לפרטיות שלהם ולא רוצים שפרטים שלהם ידלפו. אפליקציית אטרף כוללת לעיתים מידע אישי, תמונות בעלות אופי מיני והחשש הגדול של רוב המשתמשים היה הדלפת השיחות האישיות שניהלו עם אין ספור פרטנרים באפליקציה.

עד כה נעשה שימוש קטן בפרטים ובתמונות של משתמשים שונים ובספק אם יש בידי ההאקרים האירניים גישה לשיחות באפליקציה, אך החשש של המשתמשים ברור ומישהו כאן בארץ חייב לתת על כך הסבר משביע רצון.

משתמשי האטרף מתלוננים- סמכנו על הפרטיות שלנו

משתמשי האטרף ברחבי הארץ חשו חשש גדול וגם כעס על האפליקציה ועל מי שמנהל אותה.

משתמשים רבים סמכו על הפרטיות שלהם, צירפו לאתר פרטים אישיים, תמונות פנים ואפילו תמונות בעלות אופי מיני מובהק וניהלו שיחות עם אין ספור אנשים, בדיוק כפי שהאתר עצמו מציע לעשות ובן רגע הפרטים שלהם דלפו לידיים אויבות.

הטענות שעלו נגד הנהלת אטרף ישראל היא על הפרצה באבטחה שלהם. על כך שניהול אפליקציה עם תכנים אישיים ומיניים כה רגישים צריכה להיות הרבה יותר מבוקרת, מאובטחת ובטוחה למשתמשים שלה.

מהנהלת אטרף ישראל קיבלו המשתמשים הודעות שלא נתנו להם תשובה מספקת וכמו כן, המשתמשים בהפרטים שלהם אכן הודלפו, לא זכו לפיצויים או להתייחסות בנושא.

איך תגנו על עצמכם באפליקציות ההכרויות

נכון, אמנם הפריצה האיראנית כבר נעשתה ואין להשיב את הגלגל לאחור. גם פרצת האבטחה באטרף שהייתה אמורה להיות חזקה הרבה יותר לא ענתה על הצרכים שלכם, אבל זה הרגע שלכם להפיק לקחים אישיים ולפעול בצורה טובה יותר, למען הפרטיות שלכם. אתם יכולים להמעיט בפרסום פרטים אישיים, לא לפרסם תוכן מיני בוטה שיגרום לכם למבוכה וכן, גם מעבר לאפליקציות אחרות היא אפשרות שעל הפרק והעיקר שתרגישו טוב עם עצמכם.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם