האקרים איראנים ממשיכים לנסות פעם אחר פעם לתקוף את ישראל

זמן קריאה: 2 דקות
האקרים איראנים

ההאקרים של איראן ממשיכים לנסות לתקוף את ישראל למרות המאמצים של המדינה לעצור אותם

יכולות לוחמת הסייבר של איראן גדלו באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות והם עובדים עליהם ומשקיעים בהם באופן שלא דומה למדינות אחרות. הם עדיין לא כל-כך מתקדמים בהשוואה למקביליהם בישראל ובמדינות אמריקה ואירופה, אבל הם מתקדמים מספיק, כדי להגיע למצב בו הם עלולים לגרום לנזק חמור.

ממשלת איראן משקיעה מאמצים רבים בשיפור יכולות הפריצה שלה ובשנים הארחונות שמה על המוקד את מדינת ישראל. זה דפוס שחוזר על עצמו וניתן לראות בכל כמה חודשים נסיון פריצה או פריצה לחברות ישראליות רבות וגדולות כמו אלביט מערכות ואפילו לחברת הביטוח שירביט, תוך איום להפיץ מידע אישי על מאות ואלפי העובדים והלקוחות של חברות אלה. מלבד הנזק שיכול להיגרם לחברות אלה מעצם הפריצה למערכות שלהן, הנזק הוא ארוך טווח ורחב היקפים. לקוחות רבים, גם אם לא נפגעו מאותה התקפת סייבר, חשים שאינם יכולים לסמוך על החברה בה הם נמצאים וכי ההגנה שלה לא טובה ומספקת ומחליטים לעזוב אותה. למעשה, בין אם מידע אישי של לקוח מסוים דלף או לא, הנזק התדמיתי נעשה והאיראנים, מבחינתם, בצליחו לגרום לכאוס לו הם כיוונו.

מלחמת סייבר- המלחמה של המאה ה-21

ישראל הצליחה להגן על עצמה בהתקפות הסייבר האיראניות ולצאת ללא נזק משמעותי, לא למדינה ולא לפרט, אבל חשוב להבין שמתקפות סייבר, לאו דווקא איראניות, הן רק ההתחלה ולא רק נגד מדינת ישראל. אנשים רבים ברחבי העולם ולצערנו גם מדינות אויב רבות מבינות שמלחמות סייבר הן המלחמות של המאה ה-21. נגמרו הימים בהם צריך להוציא אנשים לשדה הקרב, להטיס סוכנים זרים למדינות אויב המרוחקות אלפי קילומטרים או להסתכן בלקיחת מידע באופן פיזי שנראה לעיתים כאילו לקוח מסרט. כיום תקיפת סייבר יכולה להעשות בצורה נוחה וקלה הרבה יותר ומבחינת האויב בשלטון האיראני, הוא מבצע פעולה נגד מדינת ישראל מהמקום הנוח לו ביותר, מהבית שלו, מהחדר שלו ומהמחשב האישי שלו. האיראנים כבר הבינו את זה וכדאי גם לנו, שלטון ישראל וגם האזרח האינדיבידואלי, להבין זאת, כדי שנוכל להגן על עצמנו טוב יותר.

מעבר לפריצות השונות לחברות גדולות ומשמעותיות, פורסם באמצעי התקשורת שלנו כי נעשו מספר פריצות איראניות גם למכשירי סלולר של אנשי צבא ואפילו לאזרחים תמימים באמצעות פנייה ברשתות החברתיות בדמות אישה יפה או כל דבר דומה. הדבר כמובן נועד להגיע לאזרח הקטן ודרכו להגיע למשהו הרבה יותר גדול שיוכל לפגוע במדינת ישראל.

איך נגן על עצמנו מפני תקיפה איראנית?

חשוב לדעת ולהפנים שאנחנו חיים באיזור מאתגר במיוחד ויש לנו לא מעט אויבים. גם הטכנולוגיה שהולכת ומשתכללת בשנים האחרונות יכולה להיות מנוצלת על-ידי גורמים עוינים ובכך להסב לנו נזק, כדוגמת ההאקרים האירניים. חשוב מאוד להיות רגיש לפרטיות, לסיסמאות ולאבטחה גם ברמה האישית, כל אדם לעצמו. בעבר, אבטחת סייבר לא הייתה בראש סדר העדיפויות של חברות רבות ושל אנשים רבים, אך כיום אבטחת סייבר היא אחד מתחומי המיקוד החשובים ביותר עבור כל חברה ואדם באשר הוא.

עם העלייה במדיה, ברשתות החברתיות ובמכשירים חכמים ומשוכללים, גדל גם מספר הפרצות למידע. חובה לקיים שיטות אבטחת סייבר חזקות, כדי למנוע ממקרים כאלה לחזור על עצמם.

על-מנת למנוע מהאקרים איראנים לקבל גישה אלינו, חברות צריכות ליישם שיטות אבטחת סייבר חזקות ולוודא שיש להן תוכנית מעודכנת להגנה מפני וירוסים ותקיפות שונות וגם על כל אדם לוודא שהוא מאבטח את מכשירי המחשוב והסלולר שלו בצורה טובה ולא יוצר קשר עם אנשים זרים ברשת, הכול כדי להבטיח עתיד טוב ובטוח לכם ולילדיכם.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם