מאכלים בריאים שחשוב לאכול על בסיס יומי

זמן קריאה: 2 דקות
מאכלים בריאים

בשנים האחרונות מתחדדת החשיבות של ניהול אורח חיים בריא שמטרתה בעצם להפחית מחלות ומוות מוקדם. ההגדרה של אורח חיים בריא כוללת בעיקר תזונה בריאה ותקינה, פעילות גופנית יום יומית והימנעות ממשקל עודף. 

תזונה בריאה זהו רכיב רחב בהקפדה של אורח חיים בריא ושלם. הרכיב המשמעותי של תזונה בריאה הוא בעצם אכילת שומנים בריאים (אבוקדו, טחינה וכ'ו) עם שילוב של סיבים תזונתיים וצריכת חלבונים. ישנם מזונות בריאים רבים שכדאי לאכול על בסיס יומי כדי לשמור על בריאות תקינה של הגוף. כמה מהמזונות הבריאים הפופולריים והטובים ביותר כוללים אבוקדו, סלמון, אוכמניות, אשכוליות ותרד. אלו הם רק חלק מהמזונות הבריאים הרבים שיש לאכול על בסיס קבוע. ישנם מזונות מסוימים שכדאי לאכול על בסיס יומי מכיוון שהם מספקים לגוף רכיבי תזונה חיוניים. על מנת לחיות אורח חיים בריא, חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת. 

סוגי מזונות בריאים

מזונות בריאים הם החלק החשוב ביותר בתזונה שלנו, ולכן עלינו תמיד לוודא שאנו אוכלים אותם על בסיס יומי. המפתח לתזונה בריאה הוא אכילת מזונות עשירים בחומרים מזינים. חשוב לשים לב שאתם אוכלים את כל אבות המזון- פמימות, שומנים, חלבונים וירקות. מזונות שצריך לאכול על בסיס יומי כוללים:

  1. אגוזים: אגוזים הם מזון בריא שיכול לעזור לך לרדת במשקל ולשמור על הכולסטרול שלך בשליטה. הם מכילים גם חומרים מזינים כמו סלניום, מגנזיום, ויטמין E, נחושת ומנגן.
  2. ביצים: ביצים מגיעות עם הרבה חומרים מזינים כולל חלבון וחומצות שומן אומגה 3. הם מכילים גם ויטמינים A ו-D.
  3. דגים: דגים הם מקור מעולה לחלבון אשר מכילים חומצות שומן מסוג של אומגה 3 ועוד מגוון רחב של רכיבים בריאים ומזינים.
  4. פירות וירקות: מכילים ויטמינים ומינרליים. ירקות בעל טעם מר וחריף לעומת פרי בעל טעם מתוק וחמוץ. ירקות- ברוקולי, תרד, כרוב ניצנים, קייל. פירות- תותים, אננס, תפוחים 
  5. דגנים: שיבולת שועל, לחם מחיטה מלאה, אורז חום, קינואה, קוסקוס

הדרך הטובה ביותר לדעת אילו מזונות כדאי לאכול על בסיס יומי היא על ידי קריאת תוויות המזון והבנת התוכן התזונתי של כל מזון.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם