איזה סוגים של אימוני כושר קיימים?

זמן קריאה: 2 דקות
אימוני כושר

עולם הכושר והבריאות נכנס חזק בשנים האחרונות ותפס תאוצה גדולה בעולם על החשיבות הגדולה לבריאות הגוף והנפש. ניהול של אורח חיים בריא מצריך מכם לסגל לעצמכם הרגלים של תזונה בריאה ופעילות גופנית יום יומית. 

במאמר זה חדשות news4 סיכמו עבורכם על סוגים רבים ושונים של אימוני כושר. דוגמאות: אימון מבוסס פעילות – אירובי, אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה, אימוני התנגדות, יוגה, פילאטיס, פיזותרפיה ועוד מיני רבים. הסוג הנפוץ ביותר הוא פעילות אירובית אשר כוללת תקופות ארוכות של פעילות בעצימות בינונית עם מנוחה מינימלית, כמו הליכה, ריצה על הליכון , רכיבה על אופניים במהירות נמוכה. חשוב לדעת איזה סוג אימון הכי מתאים לכם, ולדעת לשלב בין האימונים.

סוגי אימוני כושר הבולטים ביותר:

1) אירובי:

זהו סוג של פעילות גופנית שבה הדגש העיקרי הוא על פעילות אירובית, הכוללת לרוב שילוב של תנועה מתמשכת ונשימה קצבית. אירובי יכול להתבצע לבד או כחלק מאימון בקבוצה. הצעד הראשון בסוג זה של פעילות גופנית הוא לחמם את השרירים עם קצת מתיחה קלה, ולאחר מכן שגרת אירובי פרטנית או קבוצתית.

2) אימון כוח:

צורת פעילות גופנית זו כוללת שימוש בציוד התנגדות, כגון: הרמת משקולות ושימוש במכונות התנגדות, אימון אינטרוולים, רצועות התנגדות, תרגילי משקל גוף והתעמלות (תרגילים תוך שימוש במשקל הגוף שלך). אימוני כוח יכולים להתבצע לבד או בקבוצות. באימוני הכוח חשוב לשים לב שאתם מרימים את המשקלים המתאימים לכם ולא מגזימים , יכולים להיפצע ולהגיע לנזקים בלתי הפיכים. 

3) פיזיותרפיה:

סוג זה של פעילות גופנית משמש לתיקון או מניעת בעיות במערכת השרירים והשלד כגון כאבי גב, כאבי פרקים או מחלת מפרקים ניוונית. זה גם עוזר בשיקום לפציעות כמו נפילות או שברים.

4) אומנויות לחימה:

סוג זה של פעילות גופנית משמש למטרות הגנה עצמית וכן לשיפור רמות הכושר הכלליות.

חוסר פעילות גופנית גורם לסיכון בתחלואה ובתמותה. חשוב מאוד לשלב את הפעילות הגופנית בחיי היום יום שלכם ולא רק באימונים שאתם מבצעים. לדוגמא, כשאתם מחנים את האוטו בעבודה תחנו אותו כמרחק הליכה של רבע שעה לפחות וככה תוסיפו לעצמכם הליכה של חצי שעה ביום. 

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם