כל מה שרציתם לדעת על כתר חרסינה

זמן קריאה: 2 דקות
כתר חרסינה

בתחום הכתרים יש 3 סוגים עיקריים של עבודות: 100% מתכתיות (טיטניום), מתכת וחרסינה (הכתר עשוי חרסינה אבל השלד שלו מתכתי) וכתר ללא מתכת (זירקוניה). כתר חרסינה שייך לקבוצה השנייה של הכתרים: קרמיקת החרסינה היא רק החלק החיצוני, כשהיסודות של הכתר הם לגמרי מתכתיים.

כיצד הכתר נוצר?

שלדת המתכת נוצרת על ידי טכנאי השיניים. ניתן כיום לייצר אותה גם באמצעים ממוחשבים כמו סורק תלת מימד ותוכנת חריטה בעזרתה מעצבים את הכתר ושולחים פקודה לביצועו. הטמעת החרסינה מעל הכתר נוצרת על ידי הטכנאי לאחר שזה נוצר במחרטה.

מהו פרק זמן עמידות הכתר?

כתרי חרסינה מתכת מחזיקים מעמד 12 שנים, ובמעט מקרים מגיעים ל- 15 שנים. לאחר פרק זמן זה יש להחליף את הכתר בהתאם לרמת השחיקה שלו.

יתרונות וחסרונות כתר חרסינה – מהם?

היתרון הגדול הוא במחיר. במקרים רבים, ניתן להשיג בתעריף מפתיע אשר זהה למחיר של סדרת טיפולי שיניים רגילים (סתימות וביקורות תקופתיות) כתר חרסינה, כולל הכנות כתרים זמניים והטמעה סופית. החיסרון טמון בכך שזהו כתר שהחרסינה בו היא רק ציפוי. במהלך הזמן היא נשחקת והמתכת נחשפת. כאשר זה קורה יהיה קשה מאד לתקן זאת באמצעי הלבנה.

מהן האלטרנטיבות לכתר חרסינה?

כתר מתכתי ללא ציפוי, או לחילופין כתר ללא מתכת, העשוי מקרמיקה איכותית, הלא הוא כתר זירקוניה. הראשון אינו בצבע של יתר השיניים והשני מגובש בדיוק בגוון זה. כתר חרסינה, לעומתם, הוא כתר מתכתי עם חרסינה לבנה כציפוי מקיף. 

כיצד מתנהל המטופל בימים שאחרי טיפול השורש ולפני בניית הכתר הסופי?

בטיפול הטמעת כתר חרסינה הרופא מצייד את המטופל בכתר זמני עמו ניתן להתנהל. במידה והכתר נופל יש לגשת למרפאה שוב לשם הרכבתו.

האם הטכנולוגיה קידמה ופישטה את היכולת של המטופל להשיג כתר לשיניו?

כן. בעבר, כתר היה תותב שהוכן על ידי טכנאי שיניים על בסיס מבנה דגם שהוכן על ידי רופא. כיום, ניתן לשלוח את המבנה של המנשך לסריקה ולייצר כתר בחריטה. לא רק שזה יותר מהיר, זה הרבה יותר מדויק ויוצר כתר ללא טעויות עם  100% התאמה למבנה ההנדסי בפיו הל המטופל. לשם ההשוואה, בעבר אם טכנאי היה שולח לרופא כתר שהוכן, הוא לא תמיד התאים, והיה צורך להחזירו ולהכין שוב, וחוזר חלילה. כיום, בעידן הטכנולוגי, זמן הכנת הכתר מתקצר ולקוחות רבים מדווחים כי התוצאה מדויקת ונוחה.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם