מיסוי עסקים אצל יועץ מס – השירותים הנדרשים לעצמאיים

זמן קריאה: 2 דקות
מיסוי עסקים אצל יועץ מס

כעצמאיים, יש לכם חובת דיווח למס הכנסה. בשונה מכך, מי שמשלח ידו הוא במסגרת מקום עבודה יחיד, חובת הדיווח חלה על המעסיק שלו. חובת הדיווח של העצמאי למס הכנסה, בין אם הוא לבדו ובין אם הוא מעסיק עובדים, מבוססת על 2 מסמכים: דו"ח שנתי והצהרת הון. כאשר העצמאי הוא חברה בע"מ חלות עליו חובות נוספות כמו מאזן שנתי (או רבעוני אם החברה מונפקת בבורסה) וכן דו"חות הקשורים להעסקת עובדים. במאמר זה נתמקד בנושאי מיסוי עסקים עצמאיים קטנים ובינוניים.

דו"ח רווח והפסד (דו"ח סוף שנה)

דו"ח שיש למלא בכל תחילת שנה לועזית. בפועל, רשות המיסים נותנות ערכה של כחודשיים ימים להגשת הדו"ח. בדו"ח מרוכזות כל ההכנסות לצד כל ההוצאות של העסק. אדם שהוציא על משהו שלא שייך לעסק (למשל על חיית המחמד שלו) לא יכול להכניס סעיף זה כהוצאות. את הדיווח ניתן למלא באופן עצמאי אך כדאי יותר לפנות ליועץ לענייני מיסוי שמכיר את הדו"ח מלפני ולפנים ויודע בדיוק מהן השורות שיש למלא ועל מה ניתן לפסוח, מה רלוונטי לעסק שלכם ומה אינו רלוונטי אליו. שירותו של יועץ מס כרוך בתשלום אך מבחינת משאבי הזמן והמאמץ הוא עולה על הטעויות הרבות שניתן לעשות בטיפול עצמאי בטופס.

הצהרת הון 5 שנתית

הצהרת הון היא מסמך שמעיד על הונו של בעל העסק, האדם שהקים את העסק העצמאי. ברשות המיסים מעוניינים לדעת מהי תמונת המצב שלו ב- 31.12 של השנה הקודמת לשנה בה ניתנה לו הוראה למלא את ההצהרה. לכן, המסמכים הנדרשים אינם תעודות כמו קבלות או חשבוניות, אלא תיעוד המבוסס על זמן ומקום: מצב עובר ושב בתאריך 31.12, מצב תיקי השקעות וקופות גמל בתאריך 31.12, נכסים פיזיים שהצטברו ביום ה- 31.12, קניין רוחני שהצטבר בתאריך ה- 31.12, וכל פריט אחר שיש לו שייכות לבעל העסק ביום ה- 31.12. מטרת ההצהרה היא להשוות להצהרות הון קודמות ולבדוק את רווחיותו של העסק. ההצהרה ניתנת למילוי עצמי, אך מומלץ הרבה יותר למסור אותה לטיפולו של יועץ לענייני מיסוי שיכול להתחקות אחר סעיפי הטופס, למלא את מה שרלוונטי, לפסוח על מה שפחות רלוונטי ולהעמיד לרשותכם הצהרת הון 5 שנתית כחוק.

סוגי מיסים לתשלום

על סמך הדו"חות, יפיק עבורכם פקיד השומה טפסי תשלום מס. אם אתם עוסקים פטורים, אתם לא תשלמו מע"מ, רק מיסים ישירים. במידה ואתם עוסקים מורשים, יהיה גם מיסוי מחויב במע"מ כחלק מחובת התשלום השנתית שלכם כעצמאיים.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם