כל מה שצריך לדעת על התאמות אשראי לעסקים

זמן קריאה: 2 דקות
התאמת אשראי לעסקים

עסקים רבים שקונים סחורות ושירותים באשראי אינם מודעים לאופן חישוב ציוני האשראי שלהם. לעתים קרובות זה יכול להוביל למצב שבו עסק נמנע בטעות לקבלת אשראי, או שהוא צריך לשלם יותר עבור אותו מוצר כי יש לו ציון אשראי נמוך יותר. על מנת לתקן בעיה זו, הועלו הצעות שונות על מנת לשנות את אופן חישוב הציונים הללו. אחת ההצעות הללו היא שמלווים צריכים לשקול את תזרים המזומנים של הפרט בעת חישוב ציון האשראי שלהם.

התאמות אשראי

התאמות אשראי הן סוג של התאמה המתבצעת לחשבונות המאזן של חברה. הם כוללים את כל השינויים ביתרות הנכסים וההתחייבויות שאינם נובעים מעסקאות עם ישויות אחרות. ניתן לסווג התאמות אלו כ:

  • התאמות פיננסיות, שהן כל שינוי ביתרות הנובע מעסקאות עם דוחות כספיים עמיתים (למשל, השינוי ביתרת המזומנים מהרווח הנקי).
  • התאמות לא פיננסיות, שהן כל שינוי ביתרות הנובע מאירועים שאינם עסקאות בין החברה לבין עמיתיה בדוחות הכספיים. התאמות לא פיננסיות עשויות להיות תפעוליות או לא. התאמות תפעוליות לא פיננסיות נובעות מאירועים כגון הוצאות פחת או הפחתת מוניטין; התאמות לא-פיננסיות שאינן תפעוליות נובעות מאירועים כגון שינוי עיקרון חשבונאי או תיקון של טעות בדוחות הכספיים של התקופה הקודמת.

התאמת האשראי לעסקים הוא תהליך של תיקון מאזן העסק על ידי שינוי ערכם של חלק מהנכסים וההתחייבויות. זה נעשה כאשר השווי הנקי של העסק משתנה. ישנם שני סוגים של התאמות: התאמות זמניות והתאמות קבועות. חברות מסוימות מבצעות התאמות לניקוד האשראי שלהן כדי לעזור להן לקבל דירוג טוב יותר. ישנם כמה עסקים שהצליחו לשפר את ציון האשראי שלהם ב-50 נקודות. ציון האשראי של חברה משמש את הבנקים והמלווים כאשר הם קובעים האם עליהם להציע להם הלוואה לפרויקט חדש או לא. ציון אשראי גבוה יותר משקף היטב את החברה בעיני המשקיעים והמלווים הפוטנציאליים.

סיבות להתאמות אשראי 

התאמות אשראי הן סוג של התאמה שניתן לבצע לדוחות הכספיים של חברה. התאמות אלו יכולות להתבצע הן לנכסים והן להתחייבויות, ולעתים קרובות הם משמשים כדי לתת את הדעת על פערים בין המאזן לדוח רווח והפסד. התאמת אשראי היא שינוי בגובה האשראי שניתן לחברה על ידי המלווה. זה יכול להיעשות ממגוון סיבות. ייתכן שהחברה חוותה שינוי במצבה הפיננסי, כגון עלייה או ירידה בהכנסות, או שהיה לה אירוע בלתי צפוי, כגון אסון טבע. מאמר זה יבדוק את הסוגים השונים של התאמות אשראי וכיצד ניתן להשתמש בהן כדי לעזור לחברות לשמור על שווי האשראי שלהן. עסקים יכולים כעת לקבל התאמות אשראי מהסיבות הבאות:

  • החברה קיימת זמן רב, וקשה להראות רווחיות.
  • החברה קיימת זמן רב וקשה להראות שהם צומחים.
  • החברה קיימת זמן רב וקשה להראות שהם יציבים.
  • החברה קיימת כבר זמן רב, אך הם עדיין לא הקימו את צוות הניהול או הדירקטוריון שלהם.
  • החברה רק התחילה, אבל הם כבר הראו פוטנציאל צמיחה.

לסיכום, התאמות אשראי חשובות בעולם העסקים. הם עוזרים לשמור על עסק צוף ומאפשרים צמיחה. על מנת לבצע התאמות אשראי, צריך להיות מספיק תזרים מזומנים. לחברות צריכה להיות גם היכולת לקחת על עצמה יותר חובות או הון עצמי. הסיבה לכך היא שהתאמות אשראי נעשות לעתים קרובות עם הלוואות או על ידי הנפקת מניות חדשות.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם