הרצאות מעניינות לאירועי חברה

זמן קריאה: 2 דקות
הרצאה לאירועים

כל מנהל יודע שרמת התפוקה בעבודה קשורה באופן ישיר ברמת שביעות הרצון והמוטיבציה של העובדים בחברה. ישנם מספר כלים המסייעים להגברת מדדים אלה, למשל הרחבת האופקים של העובדים, העברת ימי כיף למשפחות העובדים, העברת אירועים חברתיים, יצירת הכשרות מקצועיות וכדו'. במאמר זה נרחיב אודות אירועי חברה, תוך התייחסות לסוגי ההרצאות וסוגי מהרצים המתאימים לאירועים מעין אלה.

למה חשוב לבחור הרצאה טובה

אירועי חברה נועדו ליצור מעין "שבירת שגרה", ולאפשר לעובדים להנות ולהתפתח ברמה האישית. באופן כללי ניתן להגדיר הרצאה איכותית כהרצאה אשר נעים לשמוע אותה, והיא מעניקה כלים או מידע מקצועי רלוונטי לשומעים. הרצאה שאינה מעניינת או שאינה מעבירה מידע רלוונטי עשויה לגרום לכך שבאירועים הבאים עובדים רבים יימנעו מלהגיע, והפתח להשפעה ולהתפתחות החברה ייסגר. בנוסף, כפי שציינו, רמת שביעות הרצון של העובדים בסוף האירוע משפיעה רבות על תפוקת העובדים, כך שהרצאות טובות עשויות ליצור הכנסה של ממש לחברה. נקודה נוספת היא הצורה בה החברה מצטיירת כלפי חוץ – חברה אשר מצטיינת באירועים ובכנסים, מעודדת עובדים חדשים להגיע, ומשדרת ללקוחות שהיא חברה מקצועית המבינה את הלכי הרוח וקשובה לצורכי השעה. 

אילו הרצאות כדאי להביא לאירועי חברה?

לאחר שהבנו את חשיבותן של ההרצאות באירועי חברה, ניתן לדבר על סוגי ההרצאות המתאימים לאירועים אלה. בין ההרצאות המקובלות ניתן למנות למשל:

  • הרצאות בנושאי מנהיגות – הרצאות אלה יכולות להיות מועברות על ידי אדם בעל ניסיון המתאר את חוויותיו כמנהל,  או על ידי יועץ ארגוני המדריך את המנהלים ומסביר להם כיצד להיות מנהיגים טובים יותר בארגון בו הם עובדים. 
  • הרצאות מוטיבציה – הרצאות אלה מתמקדות בחשיבות העבודה הנעשית בחברה, ומעניקה תחושת שליחות ומשמעות לעובדים. לעיתים קרובות ההרצאות הללו מועברות על ידי אנשים אשר התגברו על מכשולים והצליחו לייצר הצלחות דווקא מתוך הקושי.
  • הרצאות בנושא שפת גוף – האם שילוב ידיים מביע שאננות או מגננה? כיצד לעמוד בכדי להיראות מנהיגותי? למה אנו נוטים לגרד בפנים כשאנו משקרים? הרצאות בנושאי שפת גוף מעניקות כלים לעובדים לקרוא את הלקוח העומד מולם, ולפעול בהתאם. 
  • הרצאות להתמודדות עם מצבי לחץ – בכל מקצוע עלולים העובדים להיתקל במצבי קיצון העשויים להכניס אותם ללחץ ולהביא אותם לפעול בצורה שאינה אידיאלית. הרצאות אלה מעניקות כלים להתמודדות עם הלחץ, ומאפשרת לעובדים לקבל החלטות בצורה מושכלת ונכונה יותר. 
  • הרצאות מקצועיות – הרחבת האופקים של העובדים מאפשרת להם להרגיש שהם מתקדמים, ופותחת פתח לשילובים עסקיים שלא נראו כמותם מעולם. בין אם מדובר בהרצאות מדע פופולארי, הרצאות בנושאי רוח, הרצאות המספרות סיפורי חיים – כל אלה מפתחות את העובדים, ויוצרות אצל העובד תחושה שהוא משמעותי בעיני החברה. 

אוקיי אז בחרנו נושא לאירוע, אבל איך לבחור מרצה?

כמובן שלכל סוג של הרצאה קיימים פרמטרים ייחודיים לבחירת המרצה הטוב ביותר, אולם דומה שניתן לרשום שלושה פרמטרים עיקריים המתאימים לכל סוגי ההרצאות:

ניסיון

כמו בכל מקצוע, גם מרצים לאירועים הולכים ומשתפרים עם השנים, ככל שהוותק והניסיון גדלים. הוותק והניסיון מתבטאים למשל ביכולתו של המרצה לקרוא את הלך הרוח העולה מהקהל, לדעת לדייק ולחדד את הדברים הנאמרים, להתאים את עצמו לחברה הספציפית בפניה הוא מופיע וכדו'. 

ידע

קיים הבדל תהומי בין הרצאה הנאמרת מפי מומחה לבין הרצאה הנאמרת מפי חובבן. הרצאה הנאמרת על ידי מרצה מומחה הינה מדויקת, אמינה, ומעניינת יותר מהרצאה המועברת על ידי אדם שאינו מתמצא בנושא. חשוב לבדוק את רמת הידע של המרצה בתחום ההרצאה, בכדי להבטיח את איכות החוויה והאירוע. 

רטוריקה

לא כל אדם ניחן בכישרון העמידה והדיבור בפני קהל. לצערנו, מרצים רבים הינם מנוסים ובעלי ידע רב, אולם הם אינם מוכשרים רטורית, כך שההרצאה מונוטונית, משעממת, נכנסת לפרטים, חוזרת על עצמה, מעבירה מידע עודף וכדו'. בחירת מרצה מוצלח מחייבת הסתכלות בהרצאות עבר, ובחינת יכולת הדיבור והעברת המסרים של המרצה. 

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם