איזה תכנית לבחור כדי לחסוך- פיקדון או תכניות חיסכון?

זמן קריאה: 2 דקות
תוכנית חיסכון

בשעה טובה עברתם את הימים הלחוצים כלכלית, התחלתם לעבוד בעבודה שמאפשרת לכם לחיות בצורה נוחה ואף לחסוך כסף ושמתם את הימים הקשים יותר מאחוריכם. כעת, ניתן לשים כסף בצד עבור העתיד שלכם. בין אם מדובר בכסף עבור הטיול הגדול אחרי השירות הצבאי, עבור השכלה גבוהה, עבור הילדים שלכם או עבור דירה עתידית, חשוב לדעת איך לחסוך את הכסף בצורה נכונה.

מה ההבדל בין תכנית חיסכון לפיקדון?

עבור מי שאינו מעוניין להשקיע את כספו בשוק ההון, בגלל חוסר רצון לסכן את הכסף שנחסך בעמל רב או בגלל חוסר רצון והיכרות להתעסק בכספים המושקעים ולדאוג להם, ישנן שתי אופציות נוחות שיאפשרו לכם לחסוך את הכסף מבלי להתפתות להוציא אותו באמצע הדרך.

תכנית חיסכון היא תכנית המיועדת להפקדה חודשית, כאשר בכל חודש מעבירים סכום כסף מסויים באופן אוטומטי מחשבון הבנק לחשבון החיסכון. כך, ניתן לחסוך כל חודש באופן קבוע סכום כסף מסויים, וכעבור מספר שנים הוא יצטבר לסכום משמעותי ואף יצבור ריביות. בדרך כלל בתכנית זו ישנן נקודות יציאה מוגדרות ונקודת סיום לתכנית, כאשר לא ניתן למשוך את הכסף במועדים אחרים מלבדן. תכנית זו מתאימה למי שמעוניין לחסוך כסף לטווח הרחוק.

פיקדון, לעומת זאת, הוא הפקדה של סכום כסף ידוע מראש שכבר קיים אצל המפקיד והוא צובר ריבית חיובית במהלך תקופת ההפקדה- כך שבסיום תקופת הפיקדון בתאריך שהוגדר מראש סכום הכסף שיימשך יהיה גבוה יותר מסכום הכסף שהופקד בו. 

בפועל, כיום אין הבדל משמעותי בין תכניות החיסכון לפיקדון והמשותף לשניהם הוא שהם אפיקי חיסכון והשקעה בטוחים הקיימים בבנקים וקל מאוד לבחור באחד מהם כדי לחסוך כסך לטווח הרחוק.

מסלולי פיקדון ותכניות חיסכון שונים

ישנם סוגי פיקדון שונים שיכולים להתאים עבור צרכים שונים, דוגמת פיקדון עם ריבית משתנה שניתן לצאת ממנו בטרם נגמרה תקופת הפיקדון שנקבעה מראש, פיקדון במטבע חוץ, פיקדון המשלב קרן השקעה עם פוטנציאל תשואה גבוה יחסית וכדומה. כמו כן, ישנה אפשרות לחיסכון בפיקדון שמושקע על ידי הבנק ומבטיח רווח במידה וההשקעה הראתה תשואה. במידה ולא, סכום הכסף שהושקע לא ירד לטימיון.

ישנם מסלולים נוספים המציעים שילוב של חיסכון יחד עם השקעה בקופות גמל שונות, שמציעות תשואות בטוחות יחסית יחד עם אפשרות למשוך כספים בכל עת ודמי ניהול נמוכים.

לסיכום

כפי שניתן להסיק, ישנם תוכניות חיסכון רבות שניתן לבחור מהן וכדי לדעת איזה מסלול ישרת את הצרכים שלכם באופן הטוב ביותר רצוי להתייעץ עם סוכן השקעות או אדם קרוב הבקיא בתחום. הקריטריונים החשובים ביותר אליהם צריך לשים לב בעת בחירת תכנית חיסכון הם:

  • נזילות- מתי תוכלו למשוך את הכסף שהשקעתם במידה ותצטרכו אותו בטרם עת
  • ריבית- מה גובה הריבית שהחיסכון מקנה לכם
  • סיכון- ככל שהסיכון יותר גבוה, הסיכוי לתשואה גבוהה יותר גבוה יותר
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם