יוקר המחייה בישראל – גל ההתייקרויות לא מפסיק

זמן קריאה: 2 דקות
יוקר המחייה במדינת ישראל

גל ההתייקרויות במשק לא מפסיק ונמצא כל הזמן במגמת עלייה מטרידה.

נראה שיוקר המחייה בישראל מרקיע שחקים ומכניס עוד ועוד משפחות למעגל העוני, גם אם בצעדים קטנים ולא מורגשים.

יוקר המחייה בארץ מורגש בכל בית ונוגע בתחומי חיים רבים, החל ממחירי הדיור, דרך מוצרי ביגוד, מוצרי טיפוח, מחירים גבוהים במסעדות, מחירי מכוניות גבוהים ואפילו המחירים בסופר הפכו לא ריאליים עבור אוכל, דבר שאמור להיות הבסיסי ביותר.

לאחרונה אזרחי ישראל חוו עלייה נוספת במחירים שאמורים להיות בפיקוח, שהם מוצרי יסוד כגון עלייה במחירי החלב, הירקות וגם עלייה מטרידה נוספת במחירי הדלק. לא סתם הגענו למדינה מספר 11 היקרה ביותר בעולם, בעוד שלפני מספר שבועות בודדים היינו במקום ה-13, מתוך מדינות ה-OECD.

גם העיר תל-אביב זכתה בתואר המפוקפק "העיר היקרה ביותר בעולם" ומוסיפה למציאות הכלכלית הקשה שחיים מרבית מהאזרחים.

האם יש פתרון ממשי לבעיית יוקר המחייה בישראל ועל מי מוטלת המשימה החשובה הזאת? חדשות news4 עשו לכם סדר בבלאגן.

יוקר המחייה – האם נבחרי הציבור לא רוצים לעצור את המחירים?

סוגיית יוקר המחייה, כמו נושאים רבים במדינה שלנו, מוטלת לפתחם של נבחרי הציבור שלנו, חברי הכנסת.

בכל מערכת בחירות, נבחרי הציבור והמתמודדים לכנסת יוצאים בקמפיינים סוערים ובנאומים מעוררי השראה. הם מבקשים שניתן להם את הקול שלנו ואת האמון שלנו, כדי שיטפלו לנו בנושאי ביטחון, רווחה, חינוך וגם בנושא שמטריד אזרחים רבים- הנושא הכלכלי.

אזרחים רבים תוהים למה גלי ההתייקרויות בישראל לא עוצרים ואפילו מחריפים. מדוע זוג הורים עובדים עדיין מוצאים את עצמם קרוב לקו העוני, אינם מצליחים לגמור את החודש וקניית דירה הפכה עבורם לדבר שאינו בר השגה.

הפוליטיקאים אמנם מבטיחים לטפל ביוקר המחייה בזמן תשדירי הבחירות שלהם ובניסיון לקושש עוד קולות, אבל ברגע האמת הם פשוט לא עושים זאת. לא במחירי הדיור ולא ביוקר המחירים בסופר.

האם הם לא מודעים לבעיית יוקר המחייה? האם במקום הנוח בו הם נמצאים לא רואים מה אנו האזרחים חווים?

נראה שנבחרי הציבור מכירים מקרוב את בעיית יוקר המחייה, אבל פשוט לא רוצים לעצור את המחירים בישראל, אבל מדוע? בעיית המונופולים בארץ היא דבר ידוע והיא הגורם מספר אחת לחוסר תחרות במשק ולהעלאות מחירים תכופות.

מדינת ישראל סובלת מחוסר חמור בתחרות בשוק. המשק הישראלי לא פתוח לתחרות, היבוא מוגבל וכך הרשתות הגדולות שולטות למעשה בעשרות אחוזים מכלל השוק. זה הופך את האזרחים ללקוחות שבויים ללא בחירה במתחרים אחרים והם נאלצים לקנות תמיד מאותו ספק או מאותה רשת.

החברות השונות, גם אם הן מתעסקות בתחומים שונים לגמרי, נמצאות ברוב המקרים בבעלות של אותו אדם וכך למעשה הוא שולט בכל תחום ותחום בחיינו. אותם טייקונים הם מכרים של נבחרי הציבור שלנו. יש להם אינטרסים משותפים, היכרות אישית ויש פוליטיקאים שאפילו תלויים באותם טייקונים שהם המממנים שלהם בקמפיין הבחירות, התורמים שלהם בפריימריז למפלגה ועוד.

החברות, האינטרסים הכלכליים והתלות של הפוליטיקאים באותם טייקונים מונעת מהם לטפל ביוקר המחייה. הם רוצים להטיב עם כמה עשרות מקורבים עשירים ובדרך פוגעים במאות אלפי אזרחים שנאנקים תחת יוקר המחייה.

הפתרון בידיים שלנו

הפתרון ליוקר המחייה הוא בידיים שלנו, של כל אחד ואחת מהאזרחים.

גם אם הפתרון נראה לנו רחוק ולא ריאלי והתחרות במשק קשה ואפילו לא קיימת, חשוב לזכור שעדיין יש לנו זכות בחירה גם אם המינימלית ביותר.

תהיו צרכנים נבונים. תעשו השוואות מחירים בין מוצרים שונים בתחומים שונים ותקנו את מה שמשתלם ביותר עבורכם. גם חרם אישי הוא פתרון ויכול לגרום לעוע קל באותן חברות. זה יגרום להם לחשוב פעמיים על העלאת מחירים ויגרום לקול שלכם להישמע.

גם במעמד הבחירות חשוב לזכור מי הבטיח לכם וקיים ומי סתם ניסה לפתות אתכם להצביע לו. תחשבו טוב מי ראוי לייצג אתכם ולקדם את האינטרסים הכלכליים שלכם כשאתם ניגשים לבחור בקלפי, אחרי הכול נבחרי הציבור עובדים בשירות האזרחים ולא להפך.

כל אזרח מרגיש שהוא קול בודד, אך ביחד יש לנו כוח רב, גם לעשות שינויים מרחיקי לכת.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם