הדילמה של כל זוג צעיר שמתחתן- האם להשכיר דירה או לקנות דירה?

זמן קריאה: 2 דקות
האם להשכיר דירה או לקנות דירה

האם להשכיר או לקנות?

השכרת דירה בדרך-כלל זולה יותר מרכישת דירה לטווח הקצר. אין צורך בשום הון עצמי, אלא בסכום מספיק להתחיל לשלם כל חודש בחודשו עבור מקום לגור בו, אך האם זה משתלם?

התשובה לשאלה זו תלויה במצבך האישי והכלכלי בהתאם למה שאתה יכול להרשות לעצמך ובמה שאתה מחפש. כיום קשה מאוד לזוג צעיר לרכוש דירה ובלי עזרה מההורים זה נראה בלתי אפשרי. חשוב לזכור שלא לכולם יש זוגיות ויש אנשים שנמצאים לבדם ורוצים לרכוש דירה. עבורם המשימה הזאת אפילו יותר קשה והרבה יותר מאתגרת. בלית ברירה, אנשים וזוגות רבים פונים לפתרון הקל יותר שלא מצריך הון עצמי, לקיחת משכנתא ועזרה מן ההורים- אופציית שכירות.

זוג צעיר שמתחתן ורוצה לעשות צעד נוסף לחיים בוגרים ועצמאיים לא מצליח כיום לקנות דירה. המחירים רק עולים בכל שנה שעוברת והרעיון של רכישת דירה כבר לא אטרקטיבי באקלים הכלכלי הנוכחי.

כאן בדיוק פונה הזוג הצעיר לפתרון שנראה קל באותו רגע והוא פתרון הדירה השכורה. בני הזוג מתחלקים ביניהם ומשלמים בכל חודש שכירות ללא סנקציות, ללא משכנתא וללא התחייבות ארוכת טווח, אך הדבר נובע אך ורק ממחירי הדיור הגבוהים כיום. רוב הזוגות הצעירים מעדיפים לרכוש דירה, אך לא יכולים לעשות זאת.

שכירות לטווח רחוק למעשה פוגעת בכם כלכלית ומרחיקה את קניית הדירה יותר ויותר.

השכרת דירה – כמה זה יעלה לכם?

השכרת דירה היא אמנם פתרון מהיר, אבל כאמור היא נעשית ברוב המקרים רק כי לזוג הצעיר אין הון עצמי מספיק לקניית דירה וללקיחת משכנתא.

כמו כל דבר בישראל, גם מחירי הדיור הרקיעו שחקים והגיעו למספרים שעד לפני שנים ספורות לא יכולנו לדמיין. זה גורם לאנשים רבים לאבד תקווה ולא להצליח להגיע ליעד של דירה. זוג צעיר שזה עתה התחתן והוציא כסף רב על חתונה, על הוצאות שוטפות בחיי היום-יום, על לימודים וכן, גם על בילויים מדי פעם שרצוי ומומלץ שיעשה, כדי להנות ולנקות את הראש מהשגרה השוחקת לא נשאר כמעט עם כסף מספק לקניית דירה. אותו זוג בורח לפתרון של השכרת דירה, אך האם זה משתלם? כמה זה יעלה לכם?

זוג שמחפש דירת שני חדרים ממוצעת ישלם עלייה כיום לפחות 2,500 שקלים ומעלה. זאת הוצאה שנתית של 30,000 שקלים מינימום, זאת לפני הוצאות חשמל, מים, ארנונה וקניות לבית. דירה שכורה של שלושה חדרים או באיזור מעט יותר סביר למגורים יכולה להגיע גם למחיר של 3,200 שקלים בערך בכל חודש, מה שמקפיץ את ההוצאה השנתית כמובן.

זוג ממוצע כזה שמנסה לחסוך וגר בינתיים בדירה שכורה במשך שנתיים או שלוש יוציא סכום בלתי נתפס של מעל 100,000 שקלים בזמן הזה, סכום שהיה יכול להיות מושקע בבית שרכש.

אז מה לעשות?

הזכות לדיור ולקורת גג היא זכות בסיסית. זה הדבר המינימלי ביותר שאדם צריך לעצמו- מקום בטוח וקבוע לגור בו ולשוב אליו מדי יום, אך המצב בשטח לא נראה אופטימי. במקרה הטוב, המחירים לא יעלו וישארו כמו שהם ובמקרה הרע, הם עוד יזנקו בעשרות אחוזים ושיאירו עוד אלפי זוגות צעירים רחוקים מהדירה הנכספת.

אז מה לעשות? כדאי לחסוך כסף כמה שיותר מהר ומגיל צעיר. חסכו את הכסף כשאתם גרים אצל ההורים ולא בגיל מאוחר יותר כשהכסף הזה הולך לשכירות, כי יהיה לכם קשה מאוד לעשות את שני הדברים במקביל, גם לשלם שכירות וגם לקחת משכנתא.

אם יש לכם סכום מספיק לקניית דירה, תעשו זאת בלי לחשוב פעמיים. הדירה שאתם קונים לא חייבת להיות שלכם לכל החיים ואתם תמיד יכולים להתקדם, העיקר שיהיה לכם נכס משלכם וקורת גג קבועה ובטוחה. אתם תמיד יכולים לגור שם כמה זמן שתרצו, להשקיע את הכסף שממילא היה הולך לשכירות על דירה שלפחות תהיה שלכם ועם הזמן להתקדם לדירה טובה, גדולה וראויה יותר.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם