אימפריית הסיבים האופטיים – איך זה קרה?

זמן קריאה: 2 דקות
אימפריית הסיבים האופטיים

התקופה שבה אנחנו חיים זכתה לשם 'העידן הדיגיטלי', וברור לחלוטין למה. כשבכל בית ובכל עסק יש כמה וכמה מכשירים שמחוברים לאינטרנט, תשתית שמאפשרת חיבור מהיר מאוד ויציב לחלוטין היא חובה. תקופת הקורונה והצורך לעבוד וללמוד מהבית לפחות חלק מהזמן חידדו את חשיבות שדרוג תשתיות התקשורת בארץ – והדבר אכן קורה, ובקצב מואץ. ישראל הפכה לאימפריית סיבים אופטיים, ובכתבה זו תמצאו הסברים לגבי האופן שבו התרחש ומתרחש התהליך, ופירוט של יתרונות הסיבים החדשניים.

השקעות חסרות תקדים

הבסיס להפיכת ישראל למעצמת סיבים אופטיים, ובזכותם גם למעצמת תקשורת אינטרנטית מתקדמת, הוא באופן טבעי השקעות נרחבות. מי שאחראית לעיקר הפריסה היא חברת IBC – החברה שלה שייך המותג המוכר "Unlimited". חברת IBC, ובשמה המלאה Israel Broadband Company, נמצאת בבעלות משותפת של סלקום, HOT, חברת החשמל וקרן תשתיות ישראל, ועל כן יכולה להשקיע סכומי כסף משמעותיים ביצירת התשתית הנחוצה.

גם ממשלת ישראל שותפה למאמץ. על-פי המתווה שגיבש משרד התקשורת, הוקמה קופת תמרוץ שאליה מועבר בכל שנה חצי אחוז מהכנסות חברות התקשורת. הכסף שבקופה זו נועד לסבסד פרישת סיבים אופטיים באזורים שאין בהם היתכנות כלכלית, כך שגם במקומות אלה אזרחי ישראל ייהנו מכל היתרונות של אינטרנט מהיר במיוחד, יציב במיוחד ובטוח במיוחד.

לחבר את הפריפריה

הפיכת ישראל לאימפריית סיבים אופטיים מאפשרת לחבר את הפריפריה למרכז לא רק פיזית אלא גם דיגיטלית. כך לדוגמה הושק בתחילת 2022 פרויקט חיבור דימונה לסיבים המשוכללים – כשהמטרה היא לחבר תוך שנה 70% מהתושבים לתשתית המתקדמת, ולהשלים את חיבורה של העיר כולה עד לסוף 2023. אינטרנט מהיר פירושו הזדמנויות רבות, הן לתושבים והן לעסקים, ובמדינה כמו ישראל שבה ישנם עדיין פערים בלתי מבוטלים בין פריפריה למרכז, שדרוג הפריפריה הוא מהלך בעל חשיבות עצומה – שיתרום לחיזוק הכלכלה ובהתאם לשיפור רמת החיים של כולנו.

להילחם בפשעי סייבר

סיבים אופטיים בבית פרטי מבטיחים גלישה מהירה ויציבה לחלוטין, ויש להם עוד יתרון כבד משקל: הם מקשים על פושעים דיגיטליים לפרוץ לתשתיות ולשאוב מידע שלא מיועד להם. עוד כדאי לדעת שהסיבים האופטיים – שהקוטר שלהם הוא בערך כמו קוטר של שערה, כלומר הם דקיקים במיוחד – עמידים להפרעות אלקטרו-מגנטיות, שכן משפיעות לרעה על איכות הקליטה כשמדובר בכבלי נחושת (כלומר התשתית הקיימת). סיבים אופטיים גם עמידים בפני פגעי מזג אוויר, וניתן להעביר דרכם מידע למרחקים ארוכים מאוד – במהירות (של עד 1,000 מגה) וללא חשש מאובדן מידע או שיבושים.

הזינוק בהיקף הפריסה – מ-2% ללמעלה מ-50%, תוך שנה בלבד – הוא הישג טכנולוגי ותפעולי מרשים מאוד. נכון לאמצע 2022 ישנם סיבים אופטיים ב-63 ישובים ברחבי הארץ (כאמור בפריסה גיאוגרפית רחבה), ולמעלה מ-850,000 דירות כבר מחוברות לתשתית הטובה ביותר הקיימת כיום.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם