מה הוא גרעון קלורי ולמה הוא חשוב לירידה במשקל? 

זמן קריאה: 2 דקות
גרעון קלורי

גירעון קלורי הוא מצב בו לגוף קיים צריכת אנרגיה נמוכה מההוצאה שלו. אדם יכול להיות גם בגירעון קלורי אם הוא לא אוכל מספיק מזון או שורף יותר אנרגיה ממה שהוא צורך, זה יכול לקרות בגלל מגוון סיבות, כולל פעילות גופנית יתר, תזונה לקויה ומחלות. משקלו של אדם נקבע על פי האיזון בין צריכת הקלוריות שלו לבין מספר הקלוריות שהוא שורף מדי יום. כאשר מישהו צורך פחות קלוריות ממה שהגוף שלו צריך, זה גורם לירידה במשקל.

גירעון קלורי וירידה במשקל הם שני מושגים שונים שהתבלבלו במשך השנים. בעוד ששני המונחים נופלים תחת הקטגוריה של "קלוריות", חשוב לשמור אותם נפרדים זה מזה, כמו גם להבין מה המשמעות של כל אחד מהם כדי שתוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי דיאטה או ירידה במשקל שלכם.

מה חשוב לדעת על גרעון קלורי

גירעון קלורי מתרחש כאשר אדם צורך פחות קלוריות ממה שגופו צריך. הגוף אינו מסוגל לייצר מספיק אנרגיה כדי לשמור על קצב חילוף החומרים הבסיסי הדרוש, מה שעלול להוביל לירידה במשקל, לאובדן שרירים ולירידה בביצועים הגופניים. גירעון קלורי ידוע גם כמאזן אנרגיה שלילי.

גירעון קלורי יכול להוביל לירידה במשקל או לעלייה במשקל, תלוי איך אתה מרגיש לגבי המצב. אם אתם יורדים במשקל, הגוף שלכם ישתמש בשומן מאוחסן גם לאנרגיה ולשריפת מסת שריר. גירעון קלורי הוא דרך פשוטה לרדת במשקל אך הוא אינו בר קיימא בטווח הארוך כי הוא יגרום בסופו של דבר לאובדן שרירים ועייפות. ההשפעות של גירעון קלורי אינן מוגבלות רק לירידה במשקל ואיבוד שרירים, יכול גם להוביל לבעיות בריאות רבות אחרות כמו עייפות, מצב רוח ירוד וחרדה. על מנת להימנע מהשפעות שליליות אלו, חשוב שתצרוך מספיק קלוריות מדי יום.

גרעון קלורי לירידה מהירה במשקל

בעבר, הדרך היחידה לרדת במשקל הייתה באמצעות פעילות גופנית ודיאטה. עם זאת, שיטות אלו הוכחו כבלתי מוצלחות במקרים רבים. הפתרון לירידה במשקל הוא גירעון קלורי, המזון שאנו מכניסים לגוף הוא בעצם הכמות הקלורית שאנו נמצאים בה , אם אתם תאכלו פחות ממה שאתם צריכים והגוף שלכם יהיה בגרעון קלורי לטווח הארוך, התוצאה שלכם תיהיה ירידה במשקל. 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם