טיפים לייעול העסק

זמן קריאה: 2 דקות
טיפים ליעול עסקי

בהתחלה (יש לקוות) יש חזון. אחר כך, יש עשייה. ואז יש התפתחות. ואכן, במהלך פתיחת העסק, אפשר שיהיה הרבה דגש על לעשות דברים נכון. להשיג את הכסף, את הלקוח, להגשים את המשימה והמטרה. ואז… יש הצלחה. יש שפע. אלא כשיש שפע והכל עובד, אפשר לחשוב "שהכל בסדר". ואין כל כך סיבה לחשוב שאולי יש דברים מתחת לפני השטח שיש להתייחס אליהם, לרבות תהליכי ייעול שאף חשוב מאוד ליישם. לא רק על מנת להגביר את הרווחיות, אלא גם על מנת לחסן את העסק אל מול תקופות שפל כמו גם הכנה מאסיבית לתקופות גאות.

מדוע חשוב להביא חוות דעת מומחה למה שקורה בעסק?

ישנו משפט בעולם הניהול העסקי, לפיו אדם מקודם לתפקיד הכי גבוה שהוא לא יכול לעשות. כלומר, את כל שאר התפקידים אותו אדם עשה היטב, כך שהוא קודם עד התפקיד אותו הוא לא יודע לעשות היטב. כמובן, דברים לא עובדים כך, וניתן ללמוד תוך כדי התנהלות. ועם זאת, יש מקרים שאנשים לא מקודמים לתפקידים גבוהים יותר מן הנוכחי. וזאת כי הם לא השלימו את השלב הנוכחי. הם לא הפכו למאסטרים שלו. אז הם ממשיכים לשחות באותה שלולית. זו הסיבה, שהרבה פעמים, יש ערך בהבאת מומחים מבחוץ, לרבות יועצים עסקיים אשר יסבירו לאדם, או עסק, מה המצב כעת ומה הוא יכול לעשות כדי לקדם את עצמו ולכבוש שלוליות חדשות.

 במילים אחרות, איך להפיק הר של זהב ומרגליות, ולמנף את כל המשאבים ליצירה יעילה ומשובחת. במקרים מסוימים, התייעלות עסקית יכולה להיות התשובה. במקרים מסוימים אף יותר, פיתוח מנהלים חברה, אולי כדרך קורסים למנהלים, יכול להיות מקרה פרטי של פיתוח ההתייעלות העסקית לחברה נתונה.

מהו ייעול עסקי?

אם כן, דיברנו עד כה על ייעול עסקי. ועם זאת, מה זה באמת אומר ומה זה כולל? במילים פשוטות, זו הסתכלות על התמונה הרחבה והבנה מה ניתן לשיפור בה. בתחילה אנחנו אוספים את כל המידע הקיים, אחר כך אנחנו מנתחים אותו ואז גוזרים מסקנות. כשתהליך הייעול מתבסס על המסקנות, שהתקבלו לאחר ניתוח המידע הקיים.

מה משמעותו של ייעול ודיוק קהל יעד?

אם אנחנו מדברים על קהל יעד, אנחנו מדברים על אחת מאבני הבסיס העיקריות עבור עסק. עסק עם חזון זה עסק שנועד לעשות משהו בעולם. לדוגמה, לתת זוג נעליים לכל אזרחי אפריקה. או להכין את ההמבורגרים הכי טעימים בראשון לציון. כך או כך, יש קהל יעד. זה מתחיל מאיזשהי הבנה של צורך, כמו גם השראה לתת מענה על הצורך הזה. ועל פי כן, קהל יעד הוא חלק עיקרי בדבר. חברה שמוכרת נעליים, וחברה שמוכרת ארטיקים לא תחזיק באותו קהל יעד, יש להניח. אלא אם כן מדובר בצירוף מקרים די מטורף. 

חברת נעליים יכולה לפנות לאנשים שפשוט אוהבים להיראות מגניב (וזה קהל היעד), וחברת ארטיקים יכולה לפנות להורים עם ילדים שאוהבים מתוק. אפשר שתהיה חפיפה, ועם זאת, המסרים של כל חברה מותאמים באופן אישי לכל קהל יעד ונועדו להבהיר באופן קונקרטי, מדיד ומדויק מה הקטע של אותה חברה ולמה כדאי לעשות איתה עסקים. 

ניתוח קהל יעד כולל בדיקה של…

  1. האם לחברה יש קהל יעד מוגדר ומדויק
  2. האם היא יוצרת מסרים מתאימים
  3. מה ההשפעה של אותם מסרים
  4. ומה ניתן לשפר ולדייק

מה מהותו של פיתוח מנהלים?

באופן דומה, ניתן לייעל ניהול עובדים כדרך פיתוח הנהלה. קורס פיתוח מנהלים, יכולים לסייע ביעילות ניהול העובדים כדרך לימוד תאוריות ופרקטיקות מסוימות שנועדו להעשיר את ארגז הכלים הניהולי. לרבות ניהול לוח זמנים, אוטומציות, וכן הלאה.

מה מטרתו של ניתוח כלכלי?

ניתוח כלכלי, נותן פוש לכיוון התייעלות כלכלית. מה החברה עושה עם המשאבים שלה. מה החברה עושה עם ההוצאות שלה. וכיצד ניתן למטב את ההתנהלות הכלכלית על מנת למנף נכונה משאבים קיימים בתקופות שונות.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם