הכנה לראיון עבודה – טיפים מנצחים לקבלת העבודה

זמן קריאה: 2 דקות
ראיון עבודה

כאשר אנחנו מעוניינים למצוא עבודה או לעשות הסבה לתפקיד אחר, כמו לדוגמא הסבה להייטק, ראיון עבודה הוא אחד הכלים המרכזיים למיון וסינון מועמדים. כאשר המעסיק מעוניין להעסיק עובדים חדשים למשרה, הוא מקבל קורות חיים ממספר רב של מועמדים בעלי מוטיבציה רבה לקבל את המשרה ולהרשים את המעסיק. קורות החיים מהווים את כרטיס הכניסה שלכם לארגון אך ראיון העבודה הוא הגורם המכריע והחשוב ביותר בדרך לקבלת המשרה. חיפוש עבודה עלול להיות תהליך ארוך, המטיל עלינו כמועמדים לחץ רב, שכן על כל מודעת דרושים מתמודדים מספר רב של מועמדים המעוניינים להרשים ככל הניתן את המעסיק. לפיכך, חשוב להתכונן לראיון, להרחיב את מאפייני חיפוש המשרה, לעשות שימוש באמצעי עזר חיצוניים כמו חברות השמה ולא לשכוח לבוא בגישה חיובית. 

ראיון עבודה מדגיש את חשיבותו של רושם ראשוני. במאמר זה נעניק לכם מספר כלים שייסעו לכם לייצר את הרושם הראשוני הטוב ביותר שתוכלו להציג בפני המעסיק במסגרת ראיון עבודה קצר ויעיל. חשוב להבין שאין שני לרושם ראשוני, הדקות הראשונות בראיון עבודה הן הקובעות והמכריעות ביותר ולכן חשוב לשים לב לאופן שבו אנו מציגים את עצמו שכן תהא לכך השפעה על מהלך הריאיון כולו.

  1. הגיעו בזמן לראיון – הרושם הראשוני כפי שאמרנו נקבע בדקות הראשונות של הראיון ולכן חשוב להגיע בזמן שכן איחור לראיון עבודה עלול לייצר רושם שלילי. מומלץ להגיע 10-15 דקות לפני תחילת הראיון אך אם עקב גורם אינו צפוי נוצר מצב שאתם עלולים לאחר לראיון שנקבע עבורכם, חשוב לעדכן את המראיין ולהסביר את סיבת האיחור.
  2. עשו שימוש מקדים ברשתות החברתיות –  הרשתות החברתיות הן כלי זער שאמצעותו נוכל ללמוד על החברה ואולי אף על המראיין שלנו טרם ההגעה לראיון. שימוש ברשתות חברתיות (LinkedIn, קבוצות פייסבוק וכו') יכול לסייע לנו לייצר קשרים חברתיים עם עובדים המכירים את החברה. אלו יוכלו לסייע לנו להתכונן עבור הראיון ואולי אף לתת לנו מידע נוסף על אופי ודרישות המשרה.
  3. התכוננו ותרגלו שאלות הכנה לראיון – כאשר אתם מתמודדים עבור משרה חשוב להתכונן לשאלות מקצועיות ואישיות שיבחנו את התאמתכם למשרה. חשוב להתכונן על הדרך שבה נרצה לספר למראיין אודותינו, שאלות מקצועיות, שאלות אופי, ציפיות שכר וכדומה. את ההכנה אתם יכולים לבצע עם חברים או לבד אך קיימת אפשרות להתכונן באמצעות חברת השמה שתיתן לכם את הכלים הטובים והיעילים ביותר לעבור את ראיון העבודה בהצלחה.

לסיכום, אל תשכחו לברר כמה שיותר מידע על המראיין ועל מקום העבודה, תברו את דרכי ההגעה למקום הראיון, התלבשו בהתאם לתפקיד שאתם רוצים, היו רגועים כך שפת הגוף שלהם תהא נינוחה והכי חשוב תהיו עצמכם ותבליטו את התכונות הטובות ביותר שלכם. 

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם