ביטוח רכב על פי קילומטרז – כל מה שרציתם לדעת

זמן קריאה: 2 דקות
ביטוח לפי קילומטר

בשנת 2019 נכנסה לתוקף רפורמה בשוק ביטוחי הרכב. בקצרה, עיקרי הרפורמה נוגעים לביטוחי הרכב (לא חובה), ביטוחי רכוש, וביטוח צד ג'. הרפומה מאפשרת את הגברת התחרות, וזאת על ידי ביטול קנס המעבר בין חברות הביטוח השונות, הוזלה בסכום הביטוח עם התקנת מערכות בטיחות לא מקוריות, וכן ביטול התחשבות בתאונות קטנות ותביעות עד חמשת אלפים שקלים, בעת חידוש פוליסה – מה שמוביל להוזלתה. 

ביטוח על פי קילומטרים – מה זה?

בזכות הרפורמה, חברות ביטוח רבות נאלצו לחדש את עצמם ולהציע פוליסות ביטוח חדשות, המותאמות למאה ה-21. אחת מפוליסות אלו, היא אופציה לשלם ביטוח בהתאם לנסועה של הרכב, ולא לתקופת זמן קבועה של חודש או שנה. בפוליסה מסוג זו, ניתן לקבוע שהרכב מבוטח למספר מוגדר של קילומטרים. יחד עם זאת , גם בפוליסות אלו, סוג הנהג וסוג הרכב קובע את התעריף. נהג חדש וצעיר ישלם יותר פר ק"מ, ובאותה מידה המחיר עבור כל ק"מ ברכב ישן ללא אמצעי בטיחות חדשים, יהיה גבוה לעומת רכב חדש, בו אמצעי בטיחות אקטיביים. 

יתרונות ביטוח על פי ק"מ

קיימים מספר יתרונות של ביטוח רכב על בסיס מספר קילומטרים. יתרון ראשון נוגע לתשלום עבור נהג חדש או צעיר. ביטוחים עבור נהגים אלו יקרים באופן משמעותי, וזאת לאור חוסר ניסיונם בנהיגה, ואחוזם הגבוה שמעורב בתאונות דרכים. בביטוח על פי קילומטר, אין צורך לשלם ביטוח קבוע ויקר עבור אותו נהג צעיר, אלא רק בהתאם לנסועה שלו. 

יתרון נוסף נוגע עבור רכב שנוסעים בו מרחקים ספציפיים, ולא לעיתים קרובות. במקום להחזיק ביטוח קבוע עבור אותו רכב שאינו פעיל רוב הזמן, משלמים רק עבור המרחק שאותו רכב נוסע.

ביטוחים נוספים

מעבר לביטוח שתואר, קיימים עדיין מספר ביטוחי רכב 'קלאסיים', הנה תיאור קצר שלהם:

  1. ביטוח חובה – ביטוח שכשמו כן הוא, ביטוח שבלעדיו לא ניתן לנהוג ברכב. נהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה על החוק. הביטוח מכסה עבור פגיעות בגוף של נהג הרכב, וכן של אחרים שנפגעו בתאונה. מחיר הביטוח נקבע בהתאם לסיווג הנהג – חדש, צעיר, או רגיל, סוג הרכב, שנתון הרכב, ודירוגו הבטיחותי.
  2. ביטוח מקיף – ביטוח שאינו מחויב על פי חוק, ובא לכסות נזקים ברכוש של הנהג הפוגע – כלומר הנזק שנגרם לרכב, וכן נזקים של צד שלישי שניזוק. בנוסף, ביטוח מקיף כולל גם ביטוח מקרי גניבה, פגעי שריפה ומזג אוויר. מחיר הביטוח נקבע על ידי אותם קריטיונים של ביטוח חובה, אולם מוסיף עליהם היתכנות גניבה, סביבת מגורים וכו'.
  3. ביטוח צד ג' – ביטוח זה, מכסה נזק שגרם המבוטח לצד שלישי בלבד. ביטוח זה רלוונטי עבור נהגים שרכבם אינו שווה סכום גבוה, ומחיר ביטוח מקיף יכול להגיע לסכום הרכב עצמו. יחד עם זאת, אותם מבטחים רוצים להיות מכוסים במידה והם גורמים נזק לרכב יקר, שאין בידם היכולת לתקנו. 
  4. ביטוח לתקופה קצרה – ביטוח שניתן לעשות למספר ימים או שבועות בודדים, לא צורך בתשלום שנתי או חודשי קבוע. מתאים עבור נהגים צעירים שמשתמים ברכב של המשפחה לתקופה קצרה פעם בכמה זמן, וכן עבור רכב שמשתמשים בו לתקופה קצרה בלבד, אך לא רוצים להתחשב בנסועה, כמו בביטוח על פי ק"מ.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם