מצעד הגאווה בירושלים: האם לקיים אותו?

זמן קריאה: 2 דקות
מצעד הגאווה בירושלים

האם לקיים את מצעד הגאווה בירושלים?

שאלה שנשאלת ומעוררת מחלוקת רבה בציבור היא האם לקיים את מצעד הגאווה בירושלים.

כמובן שחברי הכנסת הדתיים וגם ראשי הערים הדתיים מתנגדים בעוד עולה בציבור קול הולך וגדל שדווקא תומך ברעיון.

ירושלים היא עיר נפיצה מבחינות רבות. היא נמצאת במרכז אין ספור מחלוקות דתיות, היסטוריות ולצערנו, גם מחלוקות פוליטיות בינינו לבין עצמנו. אלה שמתנגדים לקיים את מצעד הגאווה בירושלים טוענים כי מדובר בעיר עם ציבור דתי וחרדי גדול, בניגוד לערים אחרות ובמיוחד בהשוואה לתל-אביב. עיר הבירה, כך טוענים המתנגדים, היא עיר עם משמעות דתית, היסטורית ותרבותית עתיקה ואין בה מקום למצעדים ראוותניים ומיניים כמו מצעד הגאווה.

מצעד הגאווה בירושלים- מה מבקשים חברי קהילת הלהט"ב?

חברי הקהילה הלהט"בית והתומכים בהם טוענים כי לא צריכה להיות שום בעיה בקיום מצעד הגאווה בירושלים. נכון, האופי של העיר שונה לגמרי מהאופי של תל-אביב, אבל חשוב לזכור שלא רק בתל-אביב חיים חברי הקהילה. גם בערים אחרות וכמובן שגם בעיר הבירה חיים הומואים ולסביות רבים.

ניתן לומר כי התומכים במצעד הגאווה בירושלים רוצים להדגיש את המטרה שלשמה קיים המצעד הזה- הכרה וסובלנות. אם בעיר בה הם גרים לא ניתן לקיים את המצעד אז איזה מין חופש זה? סובלנות וחופש לחיות כפי שאתה לא שמורים רק לתל-אביב, אלא לכל עיר אפילו ודווקא כשמדובר בעיר הבירה של מדינת ישראל.

מצעד הגאווה- להתאים את המאורע לעיר:

בשנים האחרונות הנושא עולה יותר ויותר לכותרות ונראה שהוא לא מתכנן לרדת משם.

הבכירים בקהילה הגאה וכמובן חברי הקהילה נחושים בדעתם לקיים את מצעד הגאווה בעיר הבירה בעוד חברי הכנסת הדתיים והחרדים ושאר הנוגעים בדבר מתנגדים בכל תוקף.

אולי זה הזמן להעביר מסר של אחדות ושל פיוס? להוכיח כי מירושלים תצא הבשורה וקירוב הלבבות לכל החלקים בעם? זה ידרוש משני הצדדים להתפשר, כדי לגרום לדבר להצליח.

חברי הקהילה יכולים לבצע את המצעד בשכונות שאינן דתיות, כדי להתאים את המאורע לעיר. המצעד יכול להיות פחות ראוותני ומוחצן, אלא לעסוק בזכויות המגיעות לחברי הקהילה ולהשמיע קולות שונים וחשובים שיש לבני הקהילה לומר. אלה דברים שגם ובמיוחד אנשים דתיים וחרדים יזדהו איתם והם יוכלו לקבל זאת בהבנה ואפילו באהבה.

ירושלים לא צריכה להיות בעיה והיא אפילו הפתרון לאיחוד לבבות ולמסר של פיוס ושל אהבה שתצא מכאן לכל המדינה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם