ממשלת ישראל אישרה את העלאת שכר המינימום

זמן קריאה: 2 דקות
העלאת שכר המינמום

שכר מינימום הוא סכום הכסף השעתי הנמוך ביותר שניתן לשלם לעובד ואסור לשלם סכום קטן ממנו. סכום זה נקבע על-ידי הממשלה והוא עולה באופן הדרגתי עם השנים. שכר המינימום משתנה בין מדינה למדינה לפי החלטת המדינאים ומקבלי ההחלטות. שכר המינימום כיום בישראל הוא 29.12 שקלים לשעה.

העלאת שכר המינימום היא סוגיה חשובה שמעסיקה בתקופה האחרונה יותר ויותר את אזרחי ישראל וגם את התקשורת. סוגיית שכר המינימום זוכה בתקופה האחרונה לסיקור גדול ונרחב בתקשורת הישראלית ונראה שהיא מנסה להכניס את הנושא החשוב הזה לתודעה ולשיח הציבורי.

נדמה שלפוליטיקאים ולנבחרי הציבור שלנו אין עניין לעסוק בזה, מה שמגביר את הכעס מצד האזרחים עוד יותר וגורם גם לתקשורת וגם לארגונים אזרחיים שונים להעלות את המודעות לנושא.

יוקר המחייה בישראל רק הולך וגדל ואנשים רבים, בעיקר הדור הצעיר, לא מצליח לראות את העתיד שלו פה. מחירי הדיור, המזון וגם מוצרים בסיסיים אחרים עולים לעיתים תכופות בעוד שכר המינימום תקוע במקום כבר שנים רבות וגם כשהוא עולה, זה קורה בפעימות קטנות ולא משמעותיות.

התוכנית הכלכלית של הממשלה להעלאת שכר המינימום:

התוכנית הכלכלית של שר האוצר, אביגדור ליברמן ושל שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נגעה גם בהעלאת שכר המינימום ואישרה את סכום המטרה. השכר השעתי יעלה בחודש אפריל הקרוב ב-54 אגורות לשעה שהם כ-100 שקלים בחודש. בכך שכר המינימום יעלה מ-5,300 שקלים ל-5,400 שקלים, בעוד שהמטרה היא להגיע בעוד 4 שנים לשכר מינימום של 6,000 שקלים בחודש, שכר שעתי שיעלה בהדרגה במספר פעימות.

העלאת שכר המינימום תעזור להפחית את שיעורי העונה המשמעותיים בארץ. זה יגדיל את כוח הקנייה של אזרחים רבים בארץ ובכך יניע טימריץ את הכלכלה. העלאת שכר המינימום תעזור להפחית את אי השוויון בין עשירים לעניים. נכון, זה אמנם צעד קטן בצמצום הפערים, אבל הוא מבורך וחשוב.

מי הם האנשים שמתנגדים להעלאת שכר המינימום ולמה?

כמו בכל סוגיה מורכבת ובמיוחד בסוגיה כלכלית, גם נושא העלאת שכר המינימום הוא עניין שנוי במחלוקת ויש מי שמתנגד למהלך.

המתנגדים הם בעיקר בעלי העסקים ובעלי מקומות עבודה גדולים שמשלמים משכורות למספר עובדים. הטענה העיקרית שלהם היא שאותן חברות יאלצו לקצץ בעובדים חדשים או לצמצם את שעות העבודה של העובדים הנוכחיים, מה שיפגע בשכר שלהם.

כלכלנים טוענים כי הדבר יקפיץ את השכר הממוצע במשק שלפיו נקבע שכר חברי הכנסת ושכר הבכירים במדינה. בכך למעשה שכר חברי הכנסת לשמל יעלה, מכיוון שהוא מחושב לפי הממוצע במשק, מה שיגדיל את הוצאות המדינה.

טענה נוספת שנשמעת מבעלי עסקים היא שהמוצרים והמצרכים בסופרים ובחנויות יותאמו לעליית שכר המינימום החדש ולמעשה יוקפצו.

הנכונות של ממשלת ישראל להעלות את שכר המינימום היא צעד טוב ונכון. גם אם מדובר בסכום קטן, הוא חשוב ומשמעותי עבור לא מעט אנשים ברחבי הארץ. הנסיון של אנשים בעלי אינטרסים לנסות ולמצוא את הפגמים בהעלאת שכר המינימום הוא ברור- הם לא רוצים להיפגע ולהרוויח פחות כסף ממה שהם רגילים והם מדברים מאינטרס אישי.

נבחרי הציבור והפוליטיקאים שלנו חייבים להבין ולדעת מה המטרה של כל המתנגדים ולא להקשיב לקול שנשמע יותר חזק או יותר מאיים, אלא לעשות מה שנכון עבור כל אזרחי ישראל ובמיוחד עבור השכבות החלשות.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם