איך מתבצע הליך גירושין?

זמן קריאה: 2 דקות
גירושים

גירושין הם פירוק נישואין משפטי. התהליך נמשך בדרך כלל כ-6 חודשים, אך הוא יכול להימשך עד 3 שנים. השלב הראשון בתהליך הוא הגשת תביעת גירושין של אחד מבני הזוג או שניהם. זה יכול להיעשות בעצמם או עם עורך דין גירושין. לאחר מכן על בן הזוג המגיש תשלום אגרה, המשתנה בהתאם למדינה בה הם מתגוררים ולרמת הכנסתו. בחלק מהמדינות, רק אחד מבני הזוג צריך להגיש תביעת גירושין, אך במדינות אחרות שני בני הזוג צריכים להסכים מי יגיש ראשון.

לאחר הגשת תביעת הגירושין, יוציא בית המשפט צו הזמנה שיאמר לצד השני כי עליו להגיב תוך 30 יום מיום קבלתו, אחרת יפסיד זכותו לערער על הגירושין. אם ברצונם לערער על כך, הם מחויבים על פי חוק להגיע לדיון ולהציג ראיות נגד טענות הצד העותר בדבר עילות גירושין.

הליך גירושין 

הליך הגירושין הינו תהליך מורכב הכולל את הדברים הבאים:

  • הגשת ניירת לבית המשפט לתחילת הליך הגירושין.
  • עתירה להפרדה משפטית.
  • הגשת תביעת גירושין.
  • השתתפות בדיון בבית המשפט.
  • חלוקת נכסים וחובות, לרבות כל רכוש והכנסה.
  • החלטה על משמורת ילדים, הסדרי ביקור ותמיכה.

דרכים לסיים נישואין 

הליך גירושין הוא הליך משפטי לסיום נישואין. ישנן שתי דרכים לסיים נישואין: גירושין ללא אשם וגירושין אשם. גירושים ללא אשם נפוצים יותר מגירושי אשם. הם לא דורשים מאחד מבני הזוג להוכיח שבן זוגם עשה משהו לא בסדר כדי שבית המשפט ייתן את הגט. ניתן לתת גירושין באשמת רק אם אחד מבני הזוג יכול להראות כי בן הזוג השני ביצע ניאוף או עבירה חמורה אחרת, כגון התעללות או נטישה. על מנת שיינתן גירושין ללא אשם, שני בני הזוג צריכים להסכים על כל הנקודות הבאות:

  1.  בני הזוג חיים במדינות שונות ולא חיו באותה מדינה במשך שישה חודשים לפחות.
  2. בני הזוג חיים בנפרד מזה שנה לפחות.
  3. שני בני הזוג מסכימים שיש להם נישואים שבורים ללא תקנה.
  4. אף אחד מבני הזוג

הליך גירושין יכול להתבצע בשתי דרכים: גירושין בהסכמה הדדית, גירושין בצו בית משפט. הליך הגירושין מתבצע בשני שלבים. השלב הראשון הוא ההליך המשפטי והשלב השני הוא ההסדר הכספי. בשלב הראשון, בית משפט יחליט על מי מההורים תהיה המשמורת על הילדים. בית המשפט יחליט גם מי משלם מזונות ילדים וכמה יש לשלם. בשלב השני, בית משפט יחלק את כל הנכסים שבבעלות שני הצדדים. לדוגמה, אם צד אחד מחזיק בית, אז הוא יחולק בין בני הזוג כאשר כל צד יקבל מחצית ממנו.

לסיכום, גירושין הם סיום חוקי של נישואין. זה תהליך שיכול להתחיל על ידי כל אחד מבני הזוג או שהוא יכול להיות יזום על ידי בית המשפט. גירושין בדרך כלל מחייב רק אחד מבני הזוג להסכים לתנאים ולחתום עליהם, אך במקרים מסוימים, שני בני הזוג חייבים להסכים לתנאי הגירושין. הליכי גירושין מתבצעים בדרך כלל בבתי משפט אזרחיים. על מנת להתגרש, יש לבצע מספר שלבים: על בני הזוג להחליט תחילה האם ברצונם להתגרש במחלוקת או בגירושין ללא עוררין. לאחר מכן עליהם להגיש בקשת גירושין לבית המשפט האזרחי המקומי שלהם ולספק ראיות לנישואיהם ולילדים שנולדו מהם. למידע נוסף היכנסו עכשיו לאתר שלנו >> https://www.getoget.co.il/

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם