כך אמור להיראות חדר של בני נוער

זמן קריאה: 2 דקות
חדר בני נוער

הילדים שלנו מתבגרים מהר, אפילו מהר מאוד. בלי שנשים לב, פתאום הילד הקטן שרק לפני רגע עוד הלך לגן חובה כבר עובר אותנו בגובה, מדבר בשפה שאנחנו לא לגמרי מבינים, מבלה את רוב זמנו בעיקר עם חברות וחברים ובאופן טבעי מבקש חדר שיתאים לבן נוער. הטיפים בכתבה זו יעזרו לכם לעזור לו לממש את הרצון המובן.

מינימליזם

השלב הראשון הוא מיפוי צרכים, ובהקשר זה כדאי לדעת שלטינאייג'רים יש צרכים צנועים למדי (בכל הנוגע לחדר שלהם, לאו דווקא באופן כללי…). הם צריכים מיטה ורצוי רחבה, ארון ובאופן כללי פתרונות אחסון, מראה גדולה, שולחן מחשב/עבודה ולפעמים גם פינת איפור/טיפוח, וזהו.

בהתאם כדאי להוציא מהחדר פריטים שסתם תופסים מקום ולא באמת משרתים את הנער או הנערה. הכלל פשוט: Less is More, ופחות חפצים זה גם פחות בלגן. אחרי שמספקים את הצרכים הנ"ל אפשר לעבור לשלב הבא – התייחסות לפן האסתטי של החדר.

גוונים מובילים / קונספט

החדרים של בני ובנות הנוער אמורים לשקף את האישיות שלהם. מאחר שלכל נער או נערה אישיות שונה (גם אם לפעמים ישנה תחושה שכולם מתנהלים בדיוק אותו דבר), גם לכל חדר יהיה אופי אחר. באופן טבעי בני הנוער עצמם יודעים הכי טוב מה הם רוצים להבליט בחלל שהוא שלהם ושהם אמורים להרגיש בו הכי נוח שרק אפשר, ולכן מומלץ לתת להם להכתיב את הקונספט. במידת הצורך אפשר לעזור להם למצוא את הדרך המיטבית לבטא את עצמם, כשבפרט רצוי למנוע עומס יתר ויזואלי. כך למשל כדאי לבחור 2-3 גוונים מובילים, אם כי לפעמים גם חדרים צבעוניים במיוחד יכולים להיות מרהיבי עין, אם תוכננו נכון.

חיפויים עכשוויים לקירות

הקירות מושכים אליהם תשומת לב רבה, ולכן תכנון החדר חייב לכלול התייחסות מפורטת לחיפויי הקיר. אחד הפתרונות העכשוויים והמרשימים ביותר הוא טפט – המגוון הרחב מאוד של דגמי הטפטים מאפשר חופש בחירה מלא בין טפטים גיאומטריים, טפטים עם מרקם מעניין, טפטים עם הדפסים שונים כולל כאלה יוצאי דופן וייחודיים, ובאופן כללי שלל טפטים שמייצרים מיד אווירה מתאימה בחדר. הגעה אל חנות טפטים לנוער עם קטלוג רחב וצוות מקצועי תוביל למציאת האופציה האופטימלית, ובעצם בסיס להענקת מראה ייחודי ואישי לחלל.

תאורה

המרכיב המשמעותי האחרון בתכנון חדר של בני נוער או בנות נוער הוא התאורה. גם תאורה מעצבת אווירה, כך שכדאי להתייחס גם לאספקט האסתטי ולא רק לזה הפונקציונלי, ועוד המלצה היא לשלב מספר פתרונות תאורה – כדי להבטיח מענה נכון לכל צורך: כמות אור גדולה כשרוצים להכין שיעורים, אור עמום יותר כשמארחים חברים וכו'. מיקום המתגים חשוב גם הוא, כדי להבטיח מקסימום נוחות בכל פעם שרוצים להשתמש באחד מגופי התאורה.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם