המומחים של גלובוס מסבירים: מהם הצרכים בתעשיית האינסטלציה לכלי מדידה?

זמן קריאה: 2 דקות
מהם הצרכים בתעשיית האינסטלציה לכלי מדידה?

תעשיית האינסטלציה אינה זרה לאף אחד מאיתנו אולם לא כולנו יודעים שהשימוש בכלי מדידה בקרב העוסקים במקצוע הוא רב למדי. תעשייה זו, אשר עוסקת רבות בתשתיות חוץ ופנים, דורשת דיוק אשר מושג בזכות כלי המדידה השונים. בכתבה זו, נסקור כמה מהצרכים והפתרונות שכלי המדידה מעניקים.

מדידה של עומק ליצירת תשתית חדשה

כאשר רוצים להניח תשתיות של מים וביוב, אנו מוצאים את עצמינו זקוקים למד עומק אשר יוכל לציין באופן מדויק את המרחק מגובה הקרקע. לא פלא אם כך שבתעשיית האינסטלציה אנו רואים שימוש נרחב בכלי מדידה מסוג זה לקביעת עומק העובדה האופטימלי שבו יניחו את התשתיות הראשוניות. כאשר לוקחים בחשבון גם אספקטים כגון סוג מדידת רמת הדחיסות של הקרקע, הרוחב הדרוש וכמובן הקוטר.

שימוש בקליבר לצורך מדידת הצינורות 

בהמשך למדידת התשתית, בתעשיית האינסטלציה עושים שימוש יום יומי בכלי מדידה לצורך יצירת צינורות באורך ובקוטר האופטימלי לכל עבודה. קליבר דיגיטלי מדויק מאפשר לאינסטלטורים ומהנדסים בתחום זה וליצור את הפתרונות הטובים ביותר לכל עבודה ולנסר באופן חכם את הצינור בכדי להתאים אותו לפיר הקיים. מיותר לציין עד כמה חשוב הדיוק בתחום זה בכדי למנוע דליפות או נזילות אשר יעלו הרבה יותר לתקן אותן מאשר למנוע אותן.

יצירת בור ניקוז איכותי

עוד אלמנט אשר דורש שימוש מדידה מדויקת בענף האינסטלציה נוגע לבורות הניקוז. למעשה, בורות אלו מאפשרים ניקוז קל ובטוח של עודפים ולכן חשוב שהבורות עצמם יהיו בקוטר הנכון לצורך שאיבה. יתרה מכך, כלים כגון מדי לחץ, יאפשר לנו לדעת בדיוק באילו לחצים הבור יהיה עמיד ועניין זה עשוי לזער סכנות של הצפות או פיצוצים עקב עומסים של נוזלים בבורות אלו. עניינים אלו בולטים במיוחד בעונות החורף אולם בהחלט יכולים להופיע כאשר יש לחץ רב ולכן החשיבות שבמדידה.

היעזרות במד מרחק בתעשיית האינסטלציה

כלי נוסף אשר נמצא בארגז הכלים של אינסטלטורים רבים, הינו מד המרחק.  מד זה, מאפשר ידיעה ברורה מהו המרחק בין מקורות המים השונים ועוזר לדעת באילו צינורות יש להשתמש בכדי לאפשר זרימה תקינה של נוזלים. מד זה גם תורם למקרים שבהם אנו רוצים לדעת האם המרחק בין משאבת המים לצינור המקלחת הוא גדול מדי, דבר אשר עשוי להשפיע על הלחץ של המים אשר יוצאים מן הברזים הביתיים.

לסיכום, ניתן לראות שתעשיית האינסטלציה מחייבת שימוש רצוף וקבוע בכלים למדידה. למעשה, הן ברמה הפרטית והן ברמה הקבלנית, השימוש במדי לחץ, עומק וגובה מאפשרים לבחור את הצינורות הטובים ביותר לכל עבודה וגם לנסר אותה כהלכה. וזאת עוד לפני שהזכרנו את המצלמה התרמית שהפכה לכלי לאיתור נזילות וגם אי מאפשרת מדידה וזיהוי של בעיות אינסטלציה

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם