איך מזהים שהגיע הזמן להחליף תריס?

זמן קריאה: 2 דקות
החלפת תריס

תריס הוא אחד המוצרים הנשחקים ביותר בדירה שלכם ולא לחינם. מכיוון שהוא נמצא בקו ראשון לקרני השמש הישראלית הלוהטת, עלול להירטב בעונת החורף וחשוף לזיהום האוויר, יש צורך לעיתים לבצע החלפה שלו. אז איך מזהים שהגיע הזמן להחליף את התריס? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו בעצמכם!

במקרים שבו המראה החיצוני של התריס נפגע 

כאשר המראה החיצוני של התריס נפגע עקב מזג האוויר הישראלי או עקב הפיח והתריס פשוט לא נראה כבעבר, יש מקום לשקול ולהחליף אותו. לא מדובר כמובן על לכלוך שניתן להסיר בעזרת מטלית לחה, מדובר בלכלוך אשר פוגע בחזות הדירה וחלחל לעומק החומר שממנו עשוי התריס. במקרים שכאלו, לעיתים אין מנוס מהחלפה של התריס הישן בתריס חדש.

כאשר יש בעיה במנגנון ההפעלה של התריס

סיבה נוספת אשר מוכרת לרבים אשר מחזיקים תריסים מסוגים שונים, היא בעיה במנגנון. במצב זה, לא ניתן להרים ולהוריד את התריס בהתאם לצורך ולרצון שלכם באותו הזמן. יחד עם זאת חשוב לזכור שלא בכל המקרים האלו חייב להחליף את התריס וכי בתריסים חשמליים לעיתים מדובר בקצר חשמלי פשוט. במקרים כאלו, יותר ממומלץ לבדוק תיקון תריסים חשמליים במחיר משתלם, לפני שמזמינים תריס חדש.

מתי שחלק מהתריסים נשברו ויש כניסה של אור

בבתים רבים אנו יכולים לזהות שחלק מהתריסים נשברו ואפקט ההצללה כבר אובד. למעשה, מדובר בסדקים רציניים ביכולת להתגונן מהשמש ולשלוט בכמות האור שנכנסת בכל רגע – וזה עוד לפני שהזכרנו את הפגיעה בחזות הדירה.  שבירת התריסים עלולה להיווצר עקב משחק של ילדים, תריסים באיכות נמוכה או הרכבה לא נכונה. בכל מקרה, זהו ללא ספק רמז עבה שמדגים את הצורך בהחלפת התריס במהירות.

במידה והלוק של התריס כבר לא מתאים לעיצוב של הדירה   

אם עשיתם לאחרונה שיפוץ או שהחלפתם את הריהוט ושינתם קו עיצובי, יכול להיות שהתריס הקיים פשוט לא מתכתב איתו ואתם זקוקים לריענון עיצובי גם במקום הזה. למעשה, תריס ישן אשר אינו מתאים לפלטת הצבעים החדשה שבבית שלכם, עלול לגרום למראה אקלקטי אשר לא יתרום לאווירה הכללית ואף יחבל במאמצי השיפוץ היקר. לכן, גם כאן יותר מכדאי להחליף את אותו ולהעדיף כזה אשר מתאים לעיצוב החדש

כשמבינים שצריך בידוד גבוה יותר

לא ישראלים מבינים שמעבר לעובדה שהתריס מאפשר לווסת את כניסת האור מחוץ לדירה, הוא גם מאפשר לווסת את רמות החום בדירה. למעשה, אם רוצים לחסוך בהוצאות החשמל, כדאי לבחור בתריס אשר ניחן ביכולות בידוד תרמי ברמה גבוהה. עניין זה יאפשר לחסוך בהוצאות החימום בחורף והקירור בקיץ וישפיע באופן ישיר על הזמן שהמזגן יהיה דולק. כדאי לזכור שלעיתים בתריסים הישנים לא הייתה את הטכנולוגיה שקיימת היום ולכן זהו עוד משהו שעשוי לסמן שצריך להתחדש.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם