היתרונות לטווח הקצר והארוך של ניקוי מערכות סולאריות

זמן קריאה: 2 דקות
היתרונות לטווח הקצר והארוך של ניקוי מערכות סולאריות

כאשר אור השמש פוגע בלוחות סולאריים,  הם ממירים את אנרגיית השמש לחשמל סולארי נקי עבור בתים, עסקים וקהילות. יותר שמש פירושה יותר חשמל, וזו הסיבה שאנרגיה סולארית קשורה לעתים קרובות לאקלים שטוף שמש כמו זה של ישראל. עם זאת, זה רק חלק מהמשוואה. המטרה היא לייעל את כמות השמש המגיעה לפאנלים הסולאריים. מתקינים מקצועיים מביאים זאת בחשבון בעת ​​מיקום וכיוון הפאנלים. אבל עבור מקסימום לכידת השמש נדרש גם לבצע ניקוי מערכות סולאריות מאבק, עלים ופסולת אחרת.

האם ניקוי מערכות סולאריות באמת נחוץ?

הפאנלים הסולאריים עשויים לדרוש ניקוי מערכות סולאריות קבוע כדי שהם ייצרו כמה שיותר אנרגיה נקייה. פעולה זו מפחיתה את התלות בחשמל היקר, ומאפשרת לכם לחסוך יותר כסף ולהפיק פחות גזי חממה. תקופות ממושכות ללא גשם, כמו בישראל, יובילו להצטברות אבק, מה שמפחית את תפוקת השמש היומית בקרב מערכות סולאריות ב-20%. ממצאים אלו יוצרים צורך די חזק לניקוי מערכות סולאריות.

קשה להתווכח עם מחקרים כל כך ממצים לגבי יעילות הגשם בשטיפת הפאנלים הסולאריים. אבל קשה גם להתעלם מהניסיון האישי שלכם – כמו למשל אם השארת מכונית מלוכלכת בחוץ בגשם לא הופכת אותה אוטומטית לנקייה. למעשה, שטיפת מכוניות היא לרוב העמוסה ביותר מיד לאחר הגשם.

היתרונות של ניקוי מערכות סולאריות

כאשר נעשה ניקוי מערכות סולאריות ראוי ובתדירות הנכונה, זה יכול לעזור:

  • למקסם את תפוקת הכוח של מערכת הסולארית
  • להגדיל את החיסכון בחשבון החשמל לבעלים
  • לספק חיסכון מדיד בייצור פחמן

יתר על כן, ניקוי מערכות סולאריות חשוב במיוחד אם המערכת שלכם משתמשת בממירי מחרוזת במקום בממירים מיקרונים. עם ממירי מחרוזת, לירידה בביצועים בפאנל אחד יכולה להיות השפעה עצומה על שאר הפאנלים במערכת, מה שאומר שאם פאנל אחד מלוכלך ולא קולט קרינת שמש כראוי הוא יכול לגרום לנזק ישיר על המערכת כולה. יש סיבות משכנעות לנקות פאנלים סולאריים, והאינדיקציה הברורה ביותר לכך שהפאנלים שלכם זקוקים לניקוי היא כאשר אתם רואים ירידה בביצועי המערכת. זה טבעי שיהיו תנודות יומיות, שבועיות או עונתיות בייצור חשמל סולארי. אבל ירידה ממושכת ובלתי צפויה בתפוקה היא סימן שמשהו לא בסדר. ניקוי מערכות סולאריות הוא הפתרון הקל והזול ביותר מכל שלבי פתרון התקלות עבור מערכות סולאריות.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם