מי אתם האנשים שלא נדבקים בנגיף הקורונה ולמה זה קורה?

זמן קריאה: 2 דקות
אנשים שלא נדבקים בקורונה

מי אתם האנשים שנדבקים?

נגיף הקורונה הוא וירוס שפרץ בסין בתחילת שנת 2020 ובהמשך הגיע לכל רחבי העולם וגם כאן לישראל.

זה נגיף שפוגע במערכת הנשימה, פוגע בה ומקשה על הקושי לנשום ואף יכול להוביל למוות. כמו כל נגיף, גם הקורונה עוברת באמצעות הדבקה מקרבה של אדם לאדם והיא גובה חיים של קורבנות רבים. בישראל נפטרו עד כה מעל 9,500 אנשים מקורונה ובכל העולם המחלה גבתה מעל ל-5 מיליון אנשים.

אמנם למדנו לחיות לצד הנגיף והוא כבר לא מוגדר כמגפה, אבל לא נראה שהוא עומד לצאת מחיינו בקרוב. ריחוק חברתי, תו ירוק שהולך וחוזר ומסכות על הפנים הם דברים מוכרים לנו היטב שהפכו לשגרה היום-יומית של רובנו, אך לא של כולם.

בכל העולם וגם בארץ יש לא מעט אנשים שלא נדבקו בקורונה אפילו פעם אחת. מדובר במקרים של אנשים שהיו ליד חולה קורונה אחד או יותר, לעיתים באותו הבית ואפילו ישנו יחד באותה המיטה ואף התנשקו איתו, אך לא נדבקו מבן או מבת הזוג. זאת תופעה שהולכת והופכת להיות פחות נדירה והיא מפתיעה ומשמחת גם יחד.

ה"בלתי נדבקים"- למה זה קורה?

אותם אנשים שלא נדבקו אפילו פעם אחת בנגיף הקורונה, למרות שהיו ליד חולי קורונה מאומתים הם דבר ידוע שהפך להיות נפוץ גם בארץ. נשאלת השאלה איך ולמה זה קורה?

זה יכול לקרות משתי סיבות עיקריות שידועות למשרד הבריאות:

מניעת הדבקה מבחינה גנטית- ישנם אנשים שוירוס כמו הקורונה וגם וירוסים דומים אינם מצליחים כמעט לחדור לגופם. מדובר במערכת חיסונית חזקה שיכולה להתמודד עם וירוסים כאלה ולא לתת להם אפילו לחדור לגוף, אפילו אם הייתה קרבה ואפילו מגע פיזי עם חולה קורונה מאומת.

מערכת חיסונית שהגיבה מהר- מקרה נוסף בו אדם לא ידבק בנגיף הקורונה גם במגע עם חולה הוא כשיש לו מערכת חיסונית שהגיבה מהר והצליחה לרפא אותו עוד בטרם הרגיש חולה. זה נפוץ אצל אנשים שנדבקו בעבר בוירוסים עם מטען גנטי דומה לנגיף הקורונה. אנשים אלה פיתחו נוגדנים וגם אם הם נדבקים, המחלה מורגשת במידה מעטה והם לא מרגישים שום דבר.

 

תופעת האנשים שלא נדבקו מעולם בקורונה הפכה להיות נפוצה יותר והיא משמחת מאוד וגם משעשעת במידה מסוימת. חשוב לזכור שאין לנו שליטה על זה, אנחנו לא יודעים אם נדבק בנגיף בקרבה לחולה או לא ואם כן, איך הגוף שלנו יגיב. מומלץ תמיד לשמור על הנחיות משרד הבריאות וכמובן לשמור באופן אישי על בריאותכם ועל בריאות הסובבים אתכם.

 

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם