התקף לב בחגים

זמן קריאה: 2 דקות
התקף לב בחגים

החגים בפתח ואיתם גם ארוחות החג המסורתיות. לצד כל הכיף עשויות להיות מלוות ההכנות הן בריגושים חיוביים כמו מפגש עם בני ובנות משפחה לאחר זמן ממושך מצד אחד, והן בסטרס ולחצים הכרוכים באירוח ובעיקר בעלויות שלו מהצד השני. ההתרגשות והמתח עשויים להעלות משמעותית את הסבירות לקבלת התקפי לב בקרב אוכלוסיות בסיכון, אך יש מה לעשות. בואו לקרוא על איך לנצל את החגים להתחלה חדשה ושמירה על עצמכם לקראתם ובכלל. 

אז מה ניתן לעשות?

כאמור, כמות הסטרס שמארחים ומשתתפים אחרים חווים לקראת החגים היא גבוהה ועלולה להעלות את הסיכון לחלות במחלות לב ובהתקפים, אך בעזרת מספר טיפים תוכלו למנוע את התקף הלב ולהעביר את החג בצורה מהנה:

הקפידו לשמור על הכושר הגופני בחגים עוברים מארוחה אחת לשנייה ועל כן חשוב לשמור על הכושר ועל הקפדת ביצוע פעילות גופנית. מלבד העזרה להרזיה שהיא בפני עצמה טובה לבריאות, פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, מעלה את מצב הרוח וכן מרגיעה את הסטרס. אם אינכם מורגלים בפעילות גופנית ונמצאים בסיכון מוגבר להתקף לב חשוב ומומלץ לעשות זאת בצורה מבוקרת ובליווי מאמן כושר מוסמך.

אכלו בשליטה – ארוחות החג ידועות בשפע הייחודי שלהן, וכן במתכונים השמורים רק לחגים אלו בשנה. לצד זאת, חשוב לאכול בשליטה ולהשתדל לא להעמיס על הגוף כמויות שהוא אינו רגיל אליהם. בין אם אתם מארחים בביתכם, ובמיוחד אם עליכם לנהוג חזרה מהארוחה הביתה, כדאי לאכול בצורה מתונה כדי להיות מסוגלים לתפקד ולנהוג. חשוב לזכור בהקשר האוכל ובמיוחד למארחים שביננו, כי הכנת האוכל עצמה כוללת שעות מרובות של עמידה על הרגליים ופעמים רבות קרבה לחום התנור הפועל, ועל כן לא לזלזל בחולשה ואף התמוטטות אפשרית.

זכרו לשתות – כפי שנכתב, ההכנות לחג כוללות סידורים רבים ופעמים רבות שעות ארוכות של ניקיונות הכוללות הזזת רהיטים, עמידה ליד התנור והחום שהוא פולט, וכן צורך בריכוז ממושך בהכנת האוכל ובהשגחה עליו. כשמחברים לכל אלו שתיית יין במהלך הארוחה ולעיתים לקראתה, הסיכון להתמוטטות בקרב אנשים רבים הופך לריאלי ושכיח בהרבה לעומת השגרה. על כן במיוחד בחגים שווה לנקוט באמצעי זהירות שונים כגון שתיית מים מרובה וכן הפעלת מזגן לקירור הבית וצמצום הסיכוי להתייבשות, עילפון או חלילה מכת חום. 

זכרו ליטול את התרופות שלכם חשוב מאוד לא להזניח את השגרה הרפואית שלכם ובתוך כך גם את נטילת התרופות הקבועה שלכם. בין אם מדובר בתרופה כרונית, ובין אם מדובר בתרופה חדשה וזמנית כגון אנטיביוטיקה, חשוב מאוד להקפיד על נטילתה כפי שהוצג לכם בבית המרקחת ובהוראות התרופה. כמו כן, מומלץ מאוד לשים לב למשקאות ומאכלים שלא ניתן לקחת במקביל לנטילת התרופה ולהיות ערניים להם בארוחת החג. כך למשל אסור לשתות אלכוהול בנטילת אנטיביוטיקה ותרופות שונות, או אסור לצרוך מיני הדרים ובעיקר אשכוליות בנטילת תרופות אחרות. לעניין זה חשוב מאוד להיוועץ ברופא המשפחה שלכם ולוודא עם המארחים שלכם כי אין אוכל שעשוי לפגוע במצבכם הרפואי מבלי שתדעו שהוא נכלל באחת המנות. באופן דומה, חשוב לא לוותר על פעולות אחרות שנועדו לשמור על בריאותכם וביטחונכם בשגרה, ולנוח במידת הצורך אם אנכם מרגישים טוב. 

סיכומו של דבר

החגים עשויים להיות קרקע פורה להתקפי לב בלתי רצויים, ועל כן דווקא במהלכם חשוב להקפיד על שתייה מרובה ומנוחה, וכן על שמירת הרוטינות הקבועות כגון נטילת התרופות והאכילה המבוקרת. לצד זאת החגים עשויים להיות בהחלט פתח לשינוי ושיפור הרגלים שונים שלדעתכם הגיע הזמן לבצע התקדמות בהם.

זכרו כי במידה ואתם חשים סימני מצוקה ולא חשים בטוב, עדיף שלא תתעלמו וודאו כי אתם מקבלים טיפול ראוי. כיום יש לחצן מצוקה שמסייע לאנשים שנמצאים בסיכון לחלות בהתקף לב לקבל עזרה כבר ברגעים הראשונים והקריטיים ביותר, וכך להציל את חייהם.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם