השתלות שיניים – כל מה שחושב לדעת

זמן קריאה: 2 דקות
השתלות שיניים

שתלים דנטליים הם עמודים קטנים הממוקמים בניתוח לתוך עצם הלסת ומשמשים כעוגנים לשיניים מלאכותיות. השתל הדנטלי הראשון יוצר בשנת 1969 על ידי האורטופד השבדי פר-אינגוואר ברנמרק, שיצר עמוד טיטניום כדי להחליף את השורש של שן חסרה.

חשוב לציין כי השתלות שיניים אינן מיועדות רק לאנשים עם שיניים חסרות. הם יכולים לשמש כדי להחזיק שיניים תותבות במקומן, או אפילו להחליף שן בודדת אם אלה שמסביב אבדו עקב פציעה או ריקבון. שתלים דנטליים משמשים להחלפת שיניים חסרות. לרוב הם עשויים מטיטניום, מתכת חזקה ותואמת ביולוגית.

מה חשוב לדעת על השתלות שיניים?

שתל דנטלי הוא עמוד קטן המונח בניתוח בעצם הלסת ומשמש כעוגן לשן החלופית. התהליך מתחיל בכך שרופא השיניים מסיר כל עצם חולה או פגומה מהלסת ולאחר מכן קודח לתוך העצם כדי ליצור מרווח לשתל. לאחר מכן, הם מכניסים לחור הזה עמוד מלאכותי, שיחליף את שורש השן הטבעי. השן המלאכותית תחובר לעמוד זה באמצעות ברגים או צמנט דנטלי.

הצלחת השתלת שיניים תלויה בגורמים רבים כמו מידת התקנתם על ידי רופא השיניים שלך, עד כמה אתה מטפל בשיניים ובחניכיים שלך, אילו בעיות אחרות בבריאות הפה אתה עלול לגרום.

שתלים דנטליים משמשים כדי להחליף שיניים חסרות ולשפר את מראה החיוך שלך. הם עשויים מטיטניום או פורצלן, אשר מתמזגים לעצם הלסת.

השתלת שיניים לחיוך מושלם

השתלת שיניים היא אופציה מצוינת למי שאיבדה שן אחת או יותר ורוצה להחליף אותן במשהו שנראה טבעי, מרגיש טבעי ומתפקד בדיוק כמו שן טבעית. שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים ומשמשים להחלפת שיניים חסרות. הם יכולים להיות עשויים מטיטניום, קרמיקה או שילוב של שני החומרים.

השתל ממוקם בעצם הלסת שם הוא מתמזג עם רקמת העצם. השתל לא יזוז או יזוז ומספק בסיס חזק לתותב דנטלי קבוע שניתן להשתמש בו כדי להחליף שן או שיניים חסרות.

השתל יכול לשמש גם לאבטחת התותבות במקומן על ידי הצמדתן לשתלים במקום שימוש בסוגרי מתכת הנצמדים לחניכיים.

השתלת שיניים נחשבת מוצלחת כאשר היא התמזגה בהצלחה עם עצם הלסת ואינה זקוקה לטיפול נוסף. השתלת שיניים היא דרך מצוינת להחליף שיניים חסרות. הם פתרון לטווח ארוך שיכול להחזיק מעמד עד 20 שנה. השתלות שיניים קיימות כבר למעלה מ-40 שנה ועזרו לאלפי אנשים להחזיר את החיוך שלהם.

שתל דנטלי עשוי בדרך כלל מטיטניום ובעל צורה דמויית בורג שנכנסת לעצם. לאחר מכן מכוסה השתל בכובע חרסינה שנראה טבעי לאורך זמן. ההליך אורך כשעה עד שעתיים ובדרך כלל כרוך בהרדמה, אך כדאי כי הם פתרונות קבועים לאובדן שיניים. השתלים יכולים להחזיק מעמד עד 30 שנה, אך הם יזדקקו לתחזוקה תקופתית כגון ניקוי וצילומי רנטגן מדי כמה שנים.  למידע ופרטים נוספים פנו עוד היום למרפאת שיניים טלאל!

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם