איך לשרוד את השליש הראשון בהריון?

זמן קריאה: 2 דקות
הריון

נשים רבות חוות בחילות בוקר בשליש הראשון של ההיריון, ולפיכך מתקשות להמשיך בשגרת יומן ובתפקודן השוטף. במדריך הבא ננסה להבין באילו צעדים יש לנקוט על מנת לצלוח את השליש הראשון של ההיריון, חרף הקשיים הרבים אשר טמונים בו, החל מבחילות בוקר, דרך עייפות, וכלה בשינויים במצב הרוח ונעמוד על החשיבות הרבה הנעוצה בקיום בדיקות רפואיות שוטפות ובעריכה עקבית של בדיקות הריון לפי שבועות.

התמודדות עם בחילות הבוקר

בחילות בוקר, סימפטום שכיח למדי במהלך השליש הראשון של ההיריון, עלולות להפוך את הפעילויות היומיומיות הפשוטות ביותר למאתגרות. על מנת למנוע את בחילות הבוקר ולהתמודד עם התחושה הלא נעימה אשר מתלווה אליהן, יש להקפיד על תזונה נכונה כמו גם על קיום ארוחות קטנות ותכופות במהלך היום. כך, למשל, נסי לצרוך מזונות עשירים בחלבון לצד פחמימות מורכבות – אלו יכולים לעזור לך לייצב את רמות הסוכר בדם, ובאופן עקיף גם להקל על בחילות הבוקר. אם את כבר חווה בחילת בוקר, נסי לשתות תה ג'ינג'ר או תה נענע על מנת להקל על חוסר הנעימות.

מאבק בעייפות – מנוחה, שינה ופעילות גופנית

עייפות היא בעיה שכיחה נוספת במהלך השליש הראשון של ההיריון. מאבק מיטבי בעייפות כרוך בהבטחת מנוחה הולמת במהלך היום ושינה מספקת בלילה. לצד זאת, עליך לדעת כי שילוב של פעילויות גופניות קלות כמו יוגה או מתיחות עדינות יכול להגביר את רמות האנרגיה בגוף, ובזאת לשפר את השינה ולהפחית את העייפות הכללית. בנוסף, הקשיבי לגוף שלך – תני לעצמך את ההפסקות הנדרשות לאורך היום לצורך ניהול רמות האנרגיה בצורה יעילה.

ניהול שינויים במצב הרוח – שינויים הורמונליים ורווחה רגשית

שינויים הורמונליים במהלך השליש הראשון של ההיריון יכולים להוביל לשינויים משמעותיים במצב הרוח, מה שמקשה במיוחד לשמור על איזון רגשי. כך, השמחה לקראת הלידה הצפויה מתערבבת עם רגשות שליליים בלתי צפויים כמו חרדה ודיכאון. חשוב להבין ששינויים אלו הם טבעיים ולעתים קרובות הם גם זמניים, כך שאל תחששי שמדובר בשינוי מנטלי קבוע וחסר פתרון. תקשורת עם שותף תומך או עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, יחד עם עיסוק בפעילויות מרגיעות כמו מדיטציה או תחביבים, יכולים לעזור לך לייצב את מצב הרוח ולווסת את השינויים הרגשיים שאת חווה.

מתן עדיפות לבריאות – החשיבות של בדיקות רפואיות סדירות

בדיקות סדירות אצל הרופא אשר מלווה את ההיריון שלך הן ללא כל צל של ספק בעלות חשיבות מכרעת. כך, אם את מבחינה בהתעוררותם של תסמינים או של חששות חריגים במהלך השליש הראשון של ההיריון, אל תהססי לפנות באופן מיידי לרופא המטפל לשם קבלת הנחיות מתאימות ולעיתים גם טיפול רפואי חיוני שיבטיח את בריאותך ואת בריאות העובר שלך. 

בנוסף, גם ביצוע של בדיקות הריון לפי שבועות בכפוף להמלצותיו ולהנחיותיו של הרופא המטפל הוא חיוני, שכן הוא מאפשר לעקוב אחר התפתחות התינוק ולהבטיח כי ההיריון שלך מתנהל על הצד הטוב ביותר. בדיקות מעין אלו יכולות לזהות כל בעיה פוטנציאלית בשלב מוקדם, ולאפשר התערבויות רפואיות מתאימות במידת הצורך.

לסיכום, השליש הראשון של ההיריון יכול להציב בפניך מספר אתגרים שאין להקל בהם ראש, וביניהם ניתן למנות בחילות בוקר, עייפות ושינויים תכופים במצב הרוח כתוצאה משינויים הורמונליים. עם זאת, עם תזונה נכונה, מנוחה מספקת, פעילות גופנית מתונה ובלתי מאומצת ובדיקות רפואיות קבועות, נשים יכולות לנווט את דרכן בשלב המכריע הזה בהצלחה ולהבטיח הריון בריא הן לעצמן והן לתינוק שלהן.

שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים
תל אביב מזג אוויר
כל התחומים הכי מעניינים
כל הנושאים שמעניינים אתכם במקום אחד

רוצה לפרסם אצלנו?

חדשות News 4 מזמין אתכם לפרסם אצלנו באתר ולהיחשף לקהל גדול של קוראים. תוכלו לפרסם אצלנו כתבות ולקבל קישורים חזקים שיחזקו את האתר שלכם, באנרים, פרסומות ועוד.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם